Son Dakika! Hazine ve Maliye Bakanı Açıkladı: Vergi Usul Kanununda Önemli Değişiklikler Yapacağız!

Hazine ve Maliye Bakanı önemli açıklamalarda bulundu. Bakan Elvan, Gaziantep İş Dünyası İle Buluşma programında yaptığı açıklamada ‘Vergi usul kanununda önemli değişiklikler yapacağız’ ifadelerini kullandı.

25.06.2021-12:05 - (Son Güncelleme: 25.06.2021-17:19)Son Dakika! Hazine ve Maliye Bakanı Açıkladı: Vergi Usul Kanununda Önemli Değişiklikler Yapacağız!

Hazine ve Maliye Bakanı Lütfi Elvan mühim açıklamalarda bulundu. Bakan Elvan, ekonomik aktivite aktifleşse bile koronavirüs sürecinde yaşanan zorlukların getirdiği birçok problemlerinde olduğuna değinerek ‘Gaziantep son 15 senede ihracat hacmini 8 kat artırabilmiş. Bu başarılı performans başlı başına, şehrin dinamizmini, enerjisini ve gelecekte yapabileceklerini çok net gösteriyor. Oldukça zorlu geçen bir yılın ardından küresel aktivite toparlanmaya başladı. Hizmetler sektörü zayıf performans gösteriyor. Sektörel iyileşme tabana yayılmış durumda değil. Ekonomik aktivite canlı da olsa salgın döneminin getirdiği bir takım yapısal sorunlar da var, bunlardan birisi küresel enflasyon baskısı. Olağanüstü parasal genişleme, kuraklık, salgınla artan stoklama eğilimi ve tedarik zincirindeki aksamaların etkisiyle tüm dünyada emtia fiyatları artmaya başladı. Gelişmeler para politikaları üzerinde baskı unsuru olarak karşımıza çıkıyor.’ İfadelerini kullandı. 

İKİNCİ ÇEYREKTE YÜZDE 20 BÜYÜME BEKLİYORUZ 

Bakan Elvan koronavirüs sürecinden etkilenen tüm kesimler için önlemler alındığını dile getirerek ‘Fed tarafından sözlü iletişim ile aktarılan bir cümle bile ani bir dalgalanmaya yol açabiliyor. Hizmet sektörünün zayıf seyretmesi istihdam üzerinde baskı yaratıyor. Süreç boyunca salgından etkilenen tüm kesimler için tedbirler aldık. Tedbirler konusunda ilave adımlar atmaya devam edeceğiz. Aşılama konusunda son haftalarda önemli bir ivmelenme söz konusu, bu durumun çok kısa sürede turizm başta olmak üzere hizmetler sektörüne canlanma getireceğini düşünüyorum. İkinci çeyrek için çift haneli bir büyüme rakamı bekliyoruz. İkinci çeyrekte yüzde 20'lerde büyüme bekliyoruz. Şubat yaptığımız düzenlemelerin de etkisiyle altın ithalatında önemli yavaşlama görmeye başladık, iç talebin kontrollü devam etmesi ve turizm gelirlerinin artması şartıyla cari açık tarafında bu sene sorun görmüyoruz. Bu sene için milli gelire oranla %3,5'luk bir bütçe açığı hedefi ortaya koyduk. Mali alanı vatandaşlarımız için kullanmaktan asla çekinmeyeceğiz, bunu yaparken de orta vadeli hedeflerimizden sapmayacağız. Büyüme, ödemeler dengesi ve kamu maliyesi tarafı olumlu sinyaller veriyor, sorun enflasyonda ve döviz kurunun oynaklığında ifadelerini kullandı. 

FİYAT İSTİKRARI OLMADAN BÜYÜME ARTIŞINDAN BAHSEDEMEYİZ 

Ülkenin ihtiyacı düşük enflasyon ve kur istikrarı, fiyat istikrarı olmaksızın büyüme ve refah artışından bahsedemeyiz. Yatırım için daha az belirsizlik, dolayısıyla fiyat istikrarı şart. Ülkenin ihtiyacı düşük enflasyon ve kur istikrarı, fiyat istikrarı olmaksızın büyüme ve refah artışından bahsedemeyiz. Yatırım için daha az belirsizlik, dolayısıyla fiyat istikrarı şart. Bu noktada Merkez Bankası'nın fiyat istikrarına odaklı kararlı bir duruş sergilemesi çok önemli. Disiplinli ve öngöürlebilir politikalar enflasyonla mücadelede başarı getirecektir. Enflasyonla mücadeleyi sadece para politikası perspektifinde görmüyoruz, mali politikamız ve yapısal politikamız fiyat istikrarını destekler niteliktedir. Gerekmesi durumunda makroihtiyati tedbirleri almaktan çekinmeyeceğiz. Kaliteli bir büyüme patikasına ve daha adaletli bir gelir dağılımına ihtiyacımız var. Tüm bunlar için yüksek enflasyondan kurtulmamız şart. 

ÜRETİM USUL KANUNUNDA DEĞİŞİKLİKLER YAPACAĞIZ 

Ülkenin ihtiyacı düşük enflasyon ve kur istikrarı, fiyat istikrarı olmaksızın büyüme ve refah artışından bahsedemeyiz. Yatırım için daha az belirsizlik, dolayısıyla fiyat istikrarı şart. Bu noktada Merkez Bankası'nın fiyat istikrarına odaklı kararlı bir duruş sergilemesi çok önemli. Disiplinli ve öngöürlebilir politikalar enflasyonla mücadelede başarı getirecektir. Enflasyonla mücadeleyi sadece para politikası perspektifinde görmüyoruz, mali politikamız ve yapısal politikamız fiyat istikrarını destekler niteliktedir. Gerekmesi durumunda makroihtiyati tedbirleri almaktan çekinmeyeceğiz. Kaliteli bir büyüme patikasına ve daha adaletli bir gelir dağılımına ihtiyacımız var. Tüm bunlar için yüksek enflasyondan kurtulmamız şart. Üretim, istihdam, yatırım ve ihracat bizim için olmazsa olmaz dörtlü ayağımız. Bu alanları desteklemek üzere veri istisnaları ve teşvikler getirdik. Vergi usul kanununda önemli değişiklikler yapacağız. 

KURUMLAR VERGİSİ İNDİRİMİ YÜZDE 75 OLACAK 

Bunların başında iktisadi faaliyetlerin düzenlenmesine ilişkin değerlemeler yer alıyor. Değerleme hükümlerini güncelleyeceğiz. Nakit sermaye artırımında %50 olarak uyguladığımız kurumlar vergisi indirimini, artırılan sermayenin yurt dışından getirilmesi durumunda %75 olarak uygulanmasına ilişkin düzenleme yapacağız. Matrah artırımı düzenlemesi yaptık, 2016-2020 yıllarına ait gelir vergisi, kurumlar vergisi, gelir, kurumlar, stopaj ve KDV vergileri için matrah artırımı yapılabilecek. Vergi türleri için vergi incelemesi yapılmayacak, böylece işletmelerin geçmiş yerine geleceğe odaklanmalarını istiyoruz. Şirketlerimize uzun vadeli ve uygun koşullarda finansman sağlama konusu gündemimizde. Halka arzların kolaylaştırılması yoluyla şirketlerimizin sermaye yapısını güçlendirmek için çalışıyoruz. 

AİLE ŞİRKETLERİNİN ÖMRÜ HALKA ARZLA UZAYABİLİR 

Karşımızda sadece bankalar yok, bir de sermaye piyasaları var, yatırımcıların ve şirketlerimizin sermaye piyasalarına ilgisi önemli düzeyde arttı. Halka arzlar yoluyla özkaynak finansmanı sağlayarak sermaye yapınızı güçlendirebilirsiniz. Halka arz olan şirketlere getirilen 2 puanlık kurumlar vergisinden yararlanabilirsiniz. Aile şirketlerinin ömrü uzun değil, bunu kurumsallaştırarak aşabilirsiniz, halka arz sonrası şirketiniz daha görünür ve bilinir hale geleceği için yerli ve yabancı şirketlerle iş yapma imkanlarınız da artar. Pay değeri şeffaf bir şekilde belirlendiği için alınıp satılması daha kolay hale gelir. Payları teminat göstererek kredi imkanlarından daha kolay ve uygun koşullarda faydalanabilirsiniz. Son bir yılda Gaziantep'ten hiçbir şirket halka arz başvurusu yapmamış, sanayi üssü olan Gaziantep'e bu performans yakışmıyor. Benzer şehirler halka arzı alternatif bir finansman mecrası olarak kullanıyor. Gaziantep için şehirden en az 5 şirket borsada işlem görmeli hedefi koyalım.

YORUM YAZ..

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR