Seçim sürecinin reklam bütçesi ortaya çıktı: Reklama en çok para harcayan parti belli oldu

Türkiye’nin seçim maratonu Pazar günü noktaladı. Sandıktan çıkan sürpriz sonuç, partilerin saha çalışmalarına ve medya alanında ulaştıkları mesafeleri tekrar gözden geçirmeye yöneltti. Dikkat çeken gelişmede son 3 ayda, sosyal politikalar, seçimler veya siyasetle ilgili Facebook-Instagram platformlarına en çok reklam veren 41 milyon 617 bin 18 TL bütçe ile CHP oldu. İşte detaylar...

02.04.2024-11:09 - (Son Güncelleme: 02.04.2024-16:44) Seçim sürecinin reklam bütçesi ortaya çıktı: Reklama en çok para harcayan parti belli oldu

Türkiye’deki seçim sonlandı ve siyasi arenada rekabetin dozunda artış yaşandı. Sosyal medya da bu mücadelede önemli bir alan haline geldi. Son 90 günün verileri, Facebook ve Instagram gibi platformlarda siyasi partilerin ve adayların reklam harcamaları ortaya çıktı. Reklam sürecinin doğru yönetilmesi halinde, sosyal medyanın kuşkusuz orta ve yeni nesil seçmen üzerindeki etkisi büyük. Bu fırsatı değerlendiren siyasi partilerde sandıkta karşılığını bulmuşa benziyor.

İki rakibin seçim sürecinde harcadıkları bütçeler!

Seçim sürecinin reklam bütçesi ortaya çıktı: Reklama en çok para harcayan parti belli oldu

CHP’nin Facebook ve Instagram reklam harcamaları 41 milyon 617 bin 18 TL ile zirvede yer alırken, AK Parti’de 6 milyon 724 bin 862 TL harcadığı ortaya çıktı. Cumhur İttifakı’nın İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı adayı Murat Kurum 9 milyon 453 bin 561 TL reklam harcaması yaptığı görülürken, seçimden zaferle çıkan Ekrem İmamoğlu’nun harcaması ise 8 milyon 752 bin 52 TL gibi bir bütçe harcadığı ortaya çıktı.

CHP reklam harcamasında açık ara önde!

Seçim sürecinin reklam bütçesi ortaya çıktı: Reklama en çok para harcayan parti belli olduSeçim meydanında mitinglerle halkın karşısına çıkan liderler, vatandaşla bir araya gelmelerinin yanı sıra sosyal medya platformlarında yer alan tanıtımlar da büyük önem taşıyor. Siyasiler, kampanyaları kapsamında çeşitli sosyal medya platformlara harcama yaparak reklamlarını yayınlıyor. CHP açık ara farkla en çok reklam harcaması yapan parti konumunda. Siyasi partilerin Facebook ve Instagram reklam harcamaları şu şekilde:

CHP: 41.617.018 TL

AKP: 6.724.862 TL

Deva Partisi: 6.045.824 TL

Adayların sosyal medya harcamaları!

Siyasi partilerin harcadıkları bütçeyle birlikte başkan adaylarının harcamaları da oldukça çarpıcı. Kritik il için İstanbul Büyükşehir Belediye Başkan adayı olan Murat Kurum 9 milyon 453 bin 561 TL harcadığı görülürken, İstanbul Büyükşehir Belediye Başkan Ekrem İmamoğlu’nun 8 milyon 752 bin 52 TL harcama yaptığı görüldü. Sosyal medyada öne çıkmak için ciddi bir bütçe ayıran liderler, seçmeni cezbetmede de önemli bir cepheyi yalnız bırakmadıkları da gözden kaçmıyor.

Seçim sürecinin reklam bütçesi ortaya çıktı: Reklama en çok para harcayan parti belli oldu

Siyasilerin Facebook ve Instagram reklam harcamaları şu şekilde:

Murat Kurum: 9 milyon 453 bin 561 TL

Hakan Tütüncü: 5 milyon 280 bin 141 TL

Ekrem İmamoğlu: 8 milyon 752 bin 52 TL

Hamza Dağ: 2 milyon 680 bin 769 TL

Mansur Yavaş: 2 milyon 13 bin 126 TL

Saadet Partisi İstanbul İl Başkanlığı: 1 milyon 860 bin 336 TL


Züleyha Koyunoğlu
zuleyhakoyunoglu@haber365.com.tr
YORUM YAZ..

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Modal