Sanayi ve Teknoloji Bakanı Açıkladı! Türkiye'nin İlk Yerli ve Milli Şanzımanı Tanıtıldı

Türkiye, yerli üretim politikası kapsamında üretimlere devam ediyor. Savunma Sanayii'ndeki milli ve yerli üretimler devam ederken Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank’tan bir müjde daha geldi.

20.10.2021-17:08 - (Son Güncelleme: 20.10.2021-18:23)Sanayi ve Teknoloji Bakanı Açıkladı! Türkiye'nin İlk Yerli ve Milli Şanzımanı Tanıtıldı

Türkiye, yerli üretim politikası kapsamında üretimlere devam ediyor. Savunma Sanayii'ndeki milli ve yerli üretimler devam ederken Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank’tan bir müjde daha geldi. Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, Otosan'ın 58 milyon euro’luk yatırımıyla 220 Türk mühendisin Türkiye'de ilk kez sıfırdan geliştirip ürettiği TÜBİTAK destekli yerli ve milli otomatik şanzımanı tanıttı. Otosan Eskişehir Fabrikası'nda, Türkiye'de geliştirilip seri üretime geçen ilk ve tek yerli şanzımanın tanıtımı yapıldı. Tanıtım törenine katılan Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, 6 yıldır ihracat şampiyonu olan Otosan'ın Türkiye'nin bugününe ve yarınına yatırım yapmayı sürdürdüğünü belirtirken, firmanın salgına rağmen hız kesmeden hatta vites yükselterek yoluna devam ettiğini anlattı. Bakan Mustafa Varank, sözlerini şöyle sürdürdü; ‘TÜBİTAK desteğiyle geliştirilen Ecotorq motorundan sonra şimdi de 58 milyon euro yatırımla Otosan mühendisleri tarafından tasarlanıp geliştirilen yerli şanzıman yeni gururumuz oldu. Biz de Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı olarak Otosan'a verdiğimiz desteklerle bu gurura ortak olduğumuz için mutluluk duyuyoruz. Son 19 senede Otosan'a Ar-Ge çalışmaları sebebiyle güncel rakamlarla yaklaşık 1,6 milyar liralık destek sağladık. Şanzıman projesi özelinde de kendilerine takribi olarak 15 milyon lira destek aktardık. Ayrıca bu modern fabrikanın şanzıman üretimini gerçekleştirebilmesi amacıyla 900 milyon liralık yatırım teşvik belgesi düzenledik. İnşallah şanzıman üretimiyle birlikte Otosan, motor, aks ve şanzımanın üçünü de kendi geliştirebilen sayılı küresel kamyon üreticilerinden biri haline gelecek. Ayrıca şanzıman yatırımıyla Türkiye'nin küresel pazarlardaki rekabetçi gücüne büyük katkı sunacak. Yan sanayi ve tedarik ekosistemi bu sayede gelişecek.’

YERLİ ŞANZIMANLAR, KAMYONLARIN İÇERİSİNDE DÜNYA'YA İHRAÇ EDİLECEK

Yerli üretim kapsamında kamyonlara şanzıman üretildiğinin haberini veren Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, TÜBİTAK’ın desteği ile her koşulla dayanaklı yerli şanzıman üretildiğinin bilgisini verdi. Sıfırdan bir şanzımanın geliştirilmesinin kolay olmadığını vurgulayan Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, söz konusu projede 220'nin üzerinde mühendisin görev yaptığını aktardı. Tasarım, test ve geliştirme aşamalarının tamamlanmasının 5 yıl sürdüğünü kaydeden Mustafa Varank, şu bilgileri paylaştı; ‘Geliştirilen şanzıman 1 milyon kilometreyi aşkın yolda, farklı koşullarda birbirinden zorlu testlere tabi tutuldu. İşte şimdi bu şanzımanlar Avrupa’nın yıldızı F-MAX kamyonlarında ve diğer kamyonlarda kullanılacak. Böylelikle tasarımı ve Ar-Ge'si Türk mühendisleri tarafından gerçekleştirilen kamyonların yerlilik oranları yüzde 90'ları bulacak. Bununla birlikte üretilen şanzımanlar, kamyonların içerisinde 40'ı aşkın ülkeye ihraç edilecek. Hem Otosan hem yerli otomotiv sanayi hem de Türkiye kazanacak. Bu ve bunun gibi yüksek katma değerli yatırımlarla büyük ve güçlü Türkiye'nin inşası emin adımlarla gerçekleşecek. Ben bu vesileyle projede emeği geçen Otosan ailesine teşekkürlerimi sunuyor, Türkiye'nin ilk ve tek yerli şanzımanının vatanımıza ve milletimize hayırlı olmasını diliyorum.’ Varank, iki yıldır devam eden salgının, dünyadaki yerleşik düzeni altüst ettiğini, küresel zincirlerin kopmasına neden olarak tüm ekonomileri derinden sarstığını belirtti. Otomotiv sektörünün de salgından nasibini alan sektörler arasında bulunduğuna dikkati çeken Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, konuşmasına şöyle devam etti; ‘Bilhassa binek araç satışları dünyada büyük darbe yedi. Araç satışları Çin'de, ABD'de ve Avrupa'da büyük oranlarda düştü. Hamdolsun ülkemizde aldığımız önlemlerin de etkisiyle biz böyle bir sıkıntı yaşamadık. Ülkemizde otomobil ve hafif ticari araç satışları 2020 yılında bir önceki yıla göre yüzde 61,3 oranında arttı. Tabii esas önemli olan husus bu artışın sürdürülebilirliğini sağlamaktan geçiyor.’

ÜLKELER YENİLENEBİLİR ENERJİYE VE ELEKTRİKLİ ARAÇLARA YATIRIM YAPIYOR

Savunma sanayii üretimleri dışında TÜBİTAK’ın desteği ile otomotiv sektörüne de giriş yapıldığını belirten Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, Türkiye eskiden olduğu gibi gündemi takip eden bir ülke olmaktan çıkıp gündemi tayin eden ülke olma durumuna geldi. Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, eskinin ‘Biz yapamayız, dışarıdan hazır alalım’ diyen siyasetçilerinin Türkiye'sinin artık olmadığını bildirdi. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan liderliğinde Milli Teknoloji Hamlesi ışığında milli sanayi ve teknolojiyi haykıran bir Türkiye'nin artık var olduğunu belirten Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, sözlerine şöyle devam etti; ‘Ali (Koç) bey Otosan'ın hikayesinden bahsetti. Nasıl, profesyonellerin, danışmanların onlara raporlar sunduğunu ama bu raporların günümüze geldiğimizde gerçeği yansıtmadığını nasıl anladığını anlattı. Tabii burada 'Daha pahalıya mal olabilir ama biz yine de yerlisini geliştirelim' diyen siyasetçiler, bürokratlar ve girişimciler olarak Türkiye'yi bir üst lige taşımaya çalışıyoruz’ dedi. Bakan Varank, milli ve yerli elektrikli otomobili 2022 yılının sonunda banttan indirecek seviyeye ulaştıklarını aktararak, ‘Bildiğiniz gibi küresel iklim değişikliği sebebiyle dünyada fosil yakıtları hızla terk eden bir yaklaşım söz konusu. Ülkeler yenilenebilir enerjiye ve elektrikli araçlara yatırım yapıyor. Bu noktada da Türkiye, gündemi takip eden değil, tayin eden ülke olarak pozisyon almış durumda. Birçok ülke 'Acaba zamanı mı?' diye düşünürken, biz sayın Cumhurbaşkanımızın liderliğinde süratle harekete geçerek doğuştan elektrikli otomobile yatırım yaptık. Tıpkı insansız hava araçlarında olduğu gibi burada da tam zamanında doğru teknolojiyle buluşacağız’ diye konuştu. Elektrikli araçların ihtiyaç duyacağı altyapılar konusunda da gerekli adımları atmaya gayret gösterdiklerini dile getiren Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, şunları kaydetti; ‘Halihazırda ilgili bakanlıklarla birlikte özellikle şarj istasyonları konusunda çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Ayrıca batarya teknolojilerinin, elektrikli araçlar için ne ifade ettiğinin de gayet bilincindeyiz. Bu hususta batarya, modül, paketleme ve hücre yatırımlarına ağırlık veriyoruz. TÜBİTAK destekleriyle otomotiv sektöründe malzeme teknolojileri, gömülü sistemler, elektrikli ve hibrit araç teknolojileri ile alternatif yakıtlar üzerine çalışmalar gerçekleştiriliyoruz. Yine Otosan'ın Kocaeli Gölcük'te gerçekleştireceği yaklaşık 20 milyar liralık yeni nesil ticari araç ve batarya imalatı yatırımı ülkemizdeki elektrifikasyon dönüşümüne büyük katkı sağlayacak. Türkiye sadece elektrikli araçlarda değil uçan araçlarda da liderliğe oynama noktasında kararlı bir şekilde çalışmalarına devam ediyor’ diye konuştu. 

YERLİLİK ORANI % 90 OLACAK

Yeni üretilen TÜBİTAK destekli yerli şanzıman hakkında konuşan Koç Holding Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve Otosan Yönetim Kurulu Başkanı Ali Koç, üretilen bu şanzımanın Türk mühendislerinin eseri olduğunu dile getirdi. Koç Holding Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve Otosan Yönetim Kurulu Başkanı Ali Koç, bir ilki gerçekleştirmenin heyecanını ve mutluluğunu yaşadıklarını da söyledi. Yerli şanzımanla beraber ürettikleri ağır ticari araçların yerlilik oranının yüzde 90'a çıktığını aktaran Ali Koç, ‘Ülke olarak pek çok endüstride yerlilik oranına öncelik veriyoruz. İşte bu kamyon da gerçek anlamda Türk mühendisliği ve işçiliğinin bir eseridir. Yani sizlerin arkadaşlar. Sizlerin eseridir. Allah razı olsun, sağ olun, var olun. Başarılarınızın devamını dilerim. Üreteceğimiz ilk aracı inşallah Cumhuriyetimizin 100. Kuruluş yıldönümü olan 2023 yılında hattan indireceğiz’ diye konuştu. Bakan Mustafa Varank, Otosan Eskişehir Fabrikası'nda, Türkiye'de geliştirilip seri üretime geçen ilk ve tek yerli ve milli şanzımanın tanıtım töreninin ardından bu şanzımanın kullanıldığı F-MAX kamyonunun test sürüşünü yaptı. Direksiyona geçen Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank'a, test sürüşü sırasında Koç Holding Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve Otosan Yönetim Kurulu Başkanı Ali Koç, Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün ve Otosan Yönetim Kurulu Üyesi Ali İhsan İlkbahar eşlik etti.

YORUM YAZ..

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Modal