23 Ağustos 2019
  • Istanbul 30°
  • Ankara 30°
  • Izmir 35°
İmsak 04:40
Güneş 06:14
Öğle 13:12
İkindi 16:57
Akşam 20:00
Yatsı 21:27
BIST96.363
Dolar5,7737
Euro6,3846
Altın277,68

Yemek Hazırlamaya Üşenenlere Yeni Beslenme Trendi: Meal Prep

Yemek yapmaya üşenmek ve yoğun iş yaşamı bizi fast fooda itiyor. Hal böyle olunca bu sorunu çözmek isteyen beslenme uzmanları yeni bir öneri ile gündeme geldiler.

Yemek Hazırlamaya Üşenenlere Yeni Beslenme Trendi: Meal Prep

Meal Prep

Sürekli ne yemek yapacağımız ve yorgunken yemek yapmanın zorluğu sağlığımızı etkiliyor. Çünkü yanlış beslenmeye itiyor bizi. Ancak Meal Prep denen öğün hazırlama beslenme önerisi ile bu sorun da çözülüyor.

MEAL PREP NEDİR?

Yurt dışında oldukça popüler olan bu yöntem son dönemlerde bizde de bahsedilir oldu. Meal prep’in Türkçe karşılığı aslında “Öğün Hazırlığı”. Meal prep’te haftalık veya birkaç günlük öğünlerinizin hazırlığını önceden planlıyorsunuz. Tüm hafta süresince "Ne yiyeceğim?" stresi yaşamamak için haftalık kahvaltı, öğlen yemeği, akşam yemeği ve ara öğünlerinizi aynı anda planlıyorsunuz. "Normal yemek hazırlığından ne gibi bir farkı var?" diye düşünecek olursanız, meal prep’ in birçok yararı var. Bunlardan bazıları; porsiyon kontrolünü anlama, vakitten tasarruf etme, gıda israfını engelleme, daha sağlıklı bir hayat ve daha fazlası.

NASIL YAPILIR?

1. İlk olarak yemek hazırlığı için gün planlayın. Genellikle pazar akşamları plan yapmak tüm bir hafta ne yiyeceğim stresini yaşamamanıza destek olur.
2. Tüketeceğiniz gıdaları önceden belirlemeli, buzdolabınızı kontrol edip ona göre alışveriş listesi hazırlayıp alışverişe gitmelisiniz. Alışveriş listesi hazırlayıp alışverişe çıkmak oldukça önemli.
3. Besin yanında hazırladığınız yemekleri koyacağınız muhafaza kaplarını veya saklama poşetlerini de belirleyip sizi için en ideal olanı satın almalısınız. Eski yöntem sefer taslarını da tercih edebilirsiniz.
4. Haftalık veya 2-3 günlük öğün belirleyebilirsiniz. Menü planlarken sevdiğiniz yiyeceklere ağırlık vermenizle birlikte öğünün karbonhidrat, protein ve yağ paylaşımına dikkat etmelisiniz. Bu dağılımın iyi olmadığını düşünüyorsanız bir beslenme uzmanından yardım alabilirsiniz.
5. Yemeklerinizi planlamaya başlamadan önce ürünlerin raf ömrünü, çiğ veya pişmiş, tüm veya doğranmış halde ne kadar zaman buzdolabında muhafaza edeceğinizi bilmek, bozulmaların ve gıda zehirlenmelerinin engeller.6. Ve son basamak öğünlerinizi uygun pişirme yöntemi ile hazırlayıp soğuduktan sonra saklama kaplarına koyabilirsiniz.

Son Dakika Sağlık Haberleri için sayfayı aşağı kaydırın.

Yorum Yaz

Diğer Sağlık Haberleri