Besinlerin barındırdıkları protein, posa, lif, yağ miktarları ile tok kalma sürelerimizi etkiliyor. Bu sebeple bazı yiyecekler daha uzun süre tok kalmamıza yol açıyor. Karışık karbonhidratlar, düşük glisemik indeksli yiyecekler, protein barındıran besinler açlık hissetmemizi büyük ölçüde azaltır. Kilo vermeye çalışırken veya bir şeyler atıştırmak istediğinizde korkmadan yiyebileceğiniz tok tutan besinler;

BADEM: Enerji ve besin öğesi değerleri yeterince yüksek olan badem; karbonhidrat, protein, doymamış yağ, lif, fosfor, kalsiyum, demir, potasyum, magnezyum, çinko, A, B, C ve E vitamini barındırır. İçeriğinde bulunan yağlar tok tutar fakat tüketilen miktara dikkat edilmeli; ara öğünlerde 10-15 adet badem tüketmek yeterlidir.

YUMURTA: Yumurta, anne sütünden sonraki en kaliteli protein kaynağıdır. A vitamini ve bazı B vitaminleri açısından zengin bir yiyecek olan yumurtada demir, fosfor, magnezyum, kükürt ve sodyum gibi mineraller bulunur. Yumurtanın sarısı E vitamini barındırır ve yağlı yapısıyla uzun süre tok hissetmenizi sağlar.

PEYNİR: Peynir, kahvaltı için iyi bir protein kaynağıdır. Bunun yanında kalsiyum fosfor ve B12 bakımından da zengindir. Dengeli karbonhidrat ve protein özelliği sayesinde sabah kahvaltılarında tok tutan iyi bir alternatif.

YULAF EZMESİ: Yulaf, diğer tahıllara kıyasla daha yüksek oranda çözünür posa içerir. Kan şekerini ve mide-bağırsak fonksiyonlarını düzenleyici etkiye sahiptir. Bunun yanında önemli anti-oksidanlardan selenyum kaynağıdır. İster sütle, ister yoğurtla beraber içine kuru meyveler ilave edip tüketebilirsiniz.

CHİA TOHUMU: Ortalama 2 yemek kaşığı chia tohumu 139 kalori, 4 gram protein, 9 gram yağ, 12 gr karbonhidrat ve 11 gram lif içerir. Aynı zamanda vitamin ve mineral bakımından da değerli bir besin. Su ya da süt ile birleştiğinde şişen ve jelleşen yapısı sayesinde daha uzun süre tokluk hissi vermeye yardımcı.

Son Dakika Kadın Haberleri için aşağı kaydırın.