Tansiyon, yetersiz beslenmeden kullandığınız ilaçların yan etkisine kadar pek çok farklı nedenden dolayı düşebilir. Sıcaklık, az su tüketimi gibi gündelik durumlara bağlı tansiyon düşüklüğü geçicidir.Fakat,  mutlaka bir doktora görünmeli ve bunun altında yatan nedenin ne olduğunu öğrenmelisiniz.

TANSİYON DÜŞME NEDENLERİ

Susuzluk ani tansiyon düşmesinin başlıca nedenlerinden biridir. Vücudun terle attığı su miktarından daha az su tüketilmesi susuzluğa neden olur.

Hamilelik sırasında hızla genişleyen dolaşım sistemi tansiyonun düşmesine neden olabilir. Özellikle hamileliğin ilk 24 haftasında bu oldukça normal bir durumdur ve tansiyon genellikle doğumdan sonra gebelik öncesi düzeyine geri döner.

Anormal derecede yavaş kalp hızı (bradikardi), kalp krizi, kalp yetmezliği ve kalp kapakçığı sorunları düşük tansiyona neden olabilir

Adrenal sorunlar (Addison hastalığı), tiroit rahatsızlıkları, düşük kan şekeri (hipoglisemi) ve bazı durumlarda diyabet tansiyon düşüklüğüne neden olabilir. Vücudun hormon üretimini etkileyen tüm rahatsızlıklar düşük tansiyon nedenleri arasındadır.

Septik şok enfeksiyona neden olan bakterinin enfekte ettiği bölgeyi (genellikle akciğer, mide veya idrar yolunu) terk ederek kana karışması ile ortaya çıkar. 

Vücutta şiddetli tepkimeye yol açan alerjiler kişinin anafilaktik şok geçirmesine neden olabilir. Alerjinin neden olduğu nefes alırken zorlanma, boğazın şişmesi, kaşıntı gibi belirtilere ek olarak tansiyon düşebilir.

Ciddi bir yaralanma ve iç kanama nedeniyle yaşanan kan kaybı kan basıncının aniden düşmesine yol açabilir. Bunun nedeni damarlarda dolaşan kanın azalmasıdır.

Özellikle B12 vitamini ve folat bakımından yetersiz bir beslenme kırmızı kan hücresi üretimini olumsuz yönde etkilediği için anemiye, dolayısıyla tansiyonun düşmesine neden olabilir.

TANSİYONU ÖNLEMEK İÇİN 

Büyük ve ağır yemeklerden oluşan öğünler yemek sonrasında tansiyon düşmesini tetiklemektedir. Öğünlerini küçültün ve hafif yemeklerle geçiştirmeye çalışın.

Rafine un, beyaz pirinç, patates ve şekerli içecekler mideden ince bağırsağa çok çabuk geçer ve bu yemek sonrası tansiyon düşmesine yol açabilir. Bu tip yiyecekler ve içecekler yerine sindirimi daha yavaş olan kepekli tahıllar, fasulye, protein içeren yiyecekler ve sağlıklı yağlardan oluşan yemekler tüketmeye çalışın.

Kan basıncı genellikle yemekten sonra 30 ila 60 dakika arasında en düşük seviyesine erişir. Yemekten sonra bu süre boyunca oturmak veya uzanmak tansiyonun düşmesini önleyecektir.

Son Dakika Sağlık Haberleri için aşağı kaydırın