19 Mart 2019
  • Istanbul 11.11°
  • Ankara 6.67°
  • Izmir 13°
İmsak 05:38
Güneş 07:03
Öğle 13:17
İkindi 16:40
Akşam 19:21
Yatsı 20:40
BIST104.595
Dolar5,4631
Euro6,1893
Altın229,762

Şişkinliğe İyi Gelecek Tavsiyeler

Şişkinlik çoğumuzun sorunlarından biri ve etkili bir tedavi yöntemi bulunmuyor. Ancak rahatlamamızı sağlayabilecek birçok çözümü var. İşte şişkinliğe iyi gelecek çözüm önerileri...

Şişkinliğe İyi Gelecek Tavsiyeler

Şişkinliğe İyi Gelecek Tavsiyeler

Şişkinlik çoğumuzun sorunlarından biri ve etkili bir tedavi yöntemi bulunmuyor. Ancak rahatlamamızı sağlayabilecek birçok çözümü var. İşte şişkinliğe iyi gelecek çözüm önerileri...

Sistemde oluşan fazla hava organların duvarlarında gerilmeye sebep olur. Uyarılan sinir uçları sayesinde karın ağrısı, düzensiz tuvalete çıkma, sık geğirme, kontrolsüz yellenme, nefes darlığı, çarpıntı gibi fonksiyonel bozukluklar görülmeye başlar. Gastroentereloji Uzmanı Prof. Dr. Cengiz Pata gazdan şikayetçi olanlara tavsiyelerde bulundu.

FAZLA ŞİŞKİNLİK KALP ÇARPINTISINA SEBEP OLABİLİR

Gün içerisinde sistemde yaklaşık 3-4 litre gaz oluşuyorsa, bunun yaklaşık yarısı yuttuğumuz havadan kaynaklanır. Kalan kısmın yaklaşık yarısı sindirim sırasında ortaya çıkan gaz, diğer yarısı ise bağırsak bakterilerinin ürettiği gazlardır. Gazın artması öncelikle mide ve bağırsaklarda şişkinliğe neden olur.

Şişkinlik ise karın ağrısına, kapladığı hacimle nefes darlığına çok daha ilerlerse kalp de çarpıntılara sebep olabilir. Vücudumuz tüm aksaklıklarda kendisini korumak üzere programlanmıştır. Fazla gazı atmak için sık yellenme, sık geğirme kaçınılmazdır, ötesinde vücut için yararlıdır, sorunun büyümesini önler.

BASİT ÖNLEMLERLE GAZ ŞİKAYETİNİ AZALTIN

Şişkinlik oluşmaması için öncelikle yuttuğumuz havayı azaltmaya çalışmalıyız. Yemekleri yavaş yemek oldukça önemli, hızlı yediğimizde çok hava yutulması kaçınılmaz olur. Önemli bir nokta da yemek yerken konuşmamaktır,konuştukça hava yutulur.

Besinlerin çiğnenmesi sindirimin ilk basamağı olup oldukça önemlidir. Ancak her çiğneme ile hava yutulduğu unutulmamalı, aşırıya kaçılmamalı, yeterince çiğnedikten sonra gıda yutulmalıdır.

STRESTEN UZAK DURUN

Dikkat edilmesi gereken diğer bir nokta ise stres. Biliyoruz ki yoğun stres midede gastrit veya ülser, spazm, bağırsaklarda da aşırı kasılmalara yol açabilir. Yine kronik geğirmenin altından da yoğun stres çıkabilir. Bütün bunlara rağmen iyileşme sağlanamayan hastalarda bazen psikolojik olarak rahatlatıcı bir tedavi ya da psikiyatri muayenesi önerilir.

Son Dakika Sağlık Haberleri için aşağı kaydırın.

Yorum Yaz

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.