Kızartılan gıda arıza gıdadır dikkat! Kızartma ile pişirme yöntemi et yemeklerin de, sebze yemekleri de ve hamur işlerinde çokça kullanılanılır. Ülkemizde Genellikle sevilen ve çokça tercih edilen bir pişirme yöntemidir.Peki kızartmanın zararları nelerdir? İşte tüm merak edilenler haberimizde...

YİYECEKLERİ KIZARTMAYIN!

Yiyeceklerimizi kızartarak tüketmek tehlikeli adım olacaktır. Özellikle de ramazan aylarında oruç açarken iftar yemeklerimizde kızartmalara yer vermemeliyiz. Kızartma bir kızartılmasından dolayı olarak zararlıdır bir de kızartılma işlemi sırasında tüketilen yağ kullanımından dolayı zararlıdır. Çok fazla yağ bünyesine alır ve emer. Bu nedenle de zararlıdır.

Kilo vermek isteyen hanımlar ve zayıflama planlarını ramazan üzerine kuran hanımlar dikkat etsin özellikle kızartmalara yer vermeden bu dönemi bitirmeliler. Daha rahat olmanız için e mideniz içinde çok önemlidir bu. Midenizin rahat olması için kızartmalar sancılı olur. Midenizde kasılmalar ya da hazım olarak sorunlar yaşamanız an meselesi olabilir. Sonuçta boş bir mide oluyor iftardan önce ve direk olarak yedikleriniz çok önem kazanıyor.

SALATA YİYİN

Kızartmalar birçok yönüyle sağlığımızı riske atan besinler arasınadır. Özelikle patlıcan kızartması çok yağ emer ve en tehlikeli kızartma türlerindendir demek doğrudur sanırım. Ve daha sonrasında kabak kızartması biber kızartması gibi kızartmaları sıralamak mümkündür.

KALP VE DAMAR HASTALIKLARINA DAVETİYE YOLLAMAYIN

Yağ içeriği ile kalp ve damar hastalıklarına sebep olabiliyor. Fazla tüketilmesi durumlarında damar tıkanıkları hastalıklarına yol açıyor. Kendinizi ne kadar iyi bir derecede yağ tüketicisi yaptığınızı nereden anlarsınız biliyor musunuz? Kontrollü ve dengeli! İşte cevap bu kadar basit ve bu kadar da güzel. Sonucunda da bir o kadar rahat edersiniz. Sağlık olarak kendinizi ne kadar rahat hissedeceksiniz ne kadar da çok şükür edeceksiniz. Çünkü yağ kullanımınızdan sonra bedeninizde daha da rahatlama ve hafifleme hissedeceksiniz. Kızartmalar her anlamda tehlike yaratıyor. Ne kadar az tüketirsek ne ne kadar da minimuma indirmeyi başarırsak o kadar iyi demektir. Yağ alışkanlığı iyi bir beslenme alışkanlığı değildir.

KIZARTMANIN ZARARLARI

Bu pişirme yöntemi besinlerin besinsel değerlerini olumsuz etkiler.

-Kızartılmış besinler daha fazla yağ içerdiklerinden kalp hastalıkları,kolesterol, diyabet, obezite gibi hastalıkların riskini arttırmaktadır.

Yağın oksidasyonu sonucan oluşan ürünler kansorejen ve mutajen etkiye sahiptir.

-Kızartılma sonucu oluşan maddeler sinir sisteminde toksik etki yaratabilmektedirler.

-Besinlerin kızartmalarında diğer pişirme yöntemlerine kıyasla çok fazla kalori bulunduğundan kilo alımına sebep olabilir.

-Birden çok kez kızartma yapılmış yağ içerisinde aşırı ısı sebebiyle kanserojen maddeler oluşabilmektedir.

Görüldüğü üzere kızartmanın zararları sağlığı olumsuz yönde etkileyecek boyutlardadır.

PİŞİRME YÖNTEMİ

-Etlerde kızartmak yerine haşlama veya fırında pişirme yöntemi tercih edilmelidir.

-Balık için en uygun pişirme yöntemi buğulamadır.

-Patates ve diğer sebzelerin kızarması yerine fırında  az yağ ile pişirilmiş veya haşlanmış şekilleri tercih edilmelidir.

Son Dakika Sağlık Haberleri için aşağı kaydırın.