Kilo vermeye çalışırken dikkat etmediğiniz ama göz önüne alındığında kilo vermeyi hızlandıran etkili noktalar bulunmakta.

Daha Fazla Kardiyo: Kalıcı kilo verebilmek için egzersizin ne kadar önemli olduğunu bilinen bir gerçek. Ama hangi egzersizlerin tercih edildiği de bir o kadar önemli. Kardiyo egzersizleri kalp atış hızınızı yükselten, daha fazla kalori yakmanızı sağlayan, kalbinizi ve akciğerinizi destekleyen fiziksel bir aktivitedir. Egzersiz yaparken kardiyoyu tercih etmek, kilo kaybını hızla yükseltmenin en iyi yollarından biridir. Tempolu yürüyüş, koşu, bisiklete binme ve yüzme daha hızlı kilo vermenizi sağlayacak birkaç kardiyo türüdür.

 

Daha Yavaş Yemek Yeme: Yemek yediğiniz sırada vücudunuzu dinlendirmek, sadece yediğiniz yemeğe odaklanmak, tokluk hissini arttırma bakımından önemlidir. Hızlı yemek yemek tokluk hissini daha geç hissettirdiği için kilo alımına neden olur. Küçük ısırıklar almak, yemekle yerken su içmek, her lokmada çatalı bıçağı bırakmak kalori alımını büyük ölçüde engeller.

Daha Fazla Lif: Lifler, vücudunuzda kan şekerini düzenlemeye, sindirim sistemini desteklemenin yanı sıra açlık hissini yavaşlatmaya ve böylece daha uzun süre daha tok hissetmenizi sağlar. Yapılan araştırmalar, lifin kilo vermede güçlü bir etkisi olduğunu gösteriyor. Kilo kaybını sağlıklı bir şekilde sağlamak için meyveler, sebzeler, baklagiller gibi lif kaynağı besinlerin tüketimi arttırılmalı.

Son Dakika Sağlık Haberleri için aşağı kaydırın.