Su tüketiminin arttırılması metabolizmanın hızını yükseltir ve tokluk hissi vererek kilo vermenize yardımcı olur. Bu konu hakkında gerçekleştirilen çalışmalar bu iddiayı doğruluyor. Bir deneye göre katılımcılara 22 derecede 500 ml su içmeleri söyleniyor ve bu suyun metabolizma hızını %24-30 yükselttiği görülüyor. Yapılan deneye göre 2 litre su içmenin günlük enerji miktarını yaklaşık olarak 95 kcal arttırdığı ortaya çıktı. Gün içinde ve özellikle yemek yemeden önce yeterli seviyede su içmek, sağlıklı bir diyet beraberinde, kilo vermeye yardımcı olur.

Sıcak mu sıcak mı içilmeli?
Soğuk suyla sıcak su arasındaki tek fark, mideden çıkma hızlarıdır. Soğuk su mideyi 20 dakika da sıcak su ise 80 dakika da terkediyor. Yani sıcak su içtiğinizde daha uzun süre tok hissediyorsunuz. Yapılan bir kaç araştırma soğuk su tüketiminin sıcak suya kıyasla ekstra kalori harcanmasına neden olabileceğini, vücudun soğuk suyu vücuda uygun hale dönüştürmek için ekstra kalori harcadığını söylüyor.

Son Dakika Sağlık Haberleri için aşağı kaydırın.