17 Haziran 2019
  • Istanbul 24°
  • Ankara 18°
  • Izmir 23°
İmsak 03:24
Güneş 05:24
Öğle 13:10
İkindi 17:10
Akşam 20:45
Yatsı 22:37
BIST90.787
Dolar5,914
Euro6,6392
Altın255,08

Kansere Karşı Mucizevi Sebze

Diyet yaparken tüketilen brokoli, düzenli olarak yenildiğinde birçok hastalığı önlemeye yardımcı oluyor. Özellikle kanser, diyabet, kalp hastalığı, yüksek tansiyon, yüksek kolesterol gibi rahatsızlıkları azaltmaya ve önlemeye birebir.

Kansere Karşı Mucizevi Sebze

Diyet yaparken tüketilen brokoli, düzenli olarak yenildiğinde birçok hastalığı önlemeye yardımcı oluyor. Özellikle kanser, diyabet, kalp hastalığı, yüksek tansiyon, yüksek kolesterol gibi rahatsızlıkları azaltmaya ve önlemeye birebir.

Tüketilen 1 bardak çiğ brokoli, günlük C vitamini ihtiyacınızın yüzde 153'ünü, Folat ihtiyacının yüzde 14'ünü ve A vitamini ihtiyacının yüzde 11'ini karşılar. Ayrıca diyet lifi ihtiyacının da yüzde 9'unu karşılamaktadır.

-K vitamini: Kanın pıhtılaşması için gerekli birçok proteinin çalışması için gereklidir.

-C vitamini: Vücudun doku ve kemik yapısında olan kollajenin yapımı için gereklidir. Yaraların iyileşmesini sağlar. Çok güçlü bir antioksidandır ve serbest radikal hasarına karşı vücudu korur.

-Lif: Yüksek lif içeren diyetler sağlıklı bir sindirim sistemi oluşturur. Aynı zamanda kolesterolün düşürülmesine de yardımcıdır.

-Potasyum: Sinirlerin iletimi ve kalbin kasılma fonksiyonları için gerekli bir mineral ve elektrolittir.

-Folat: Vücutta yeni hücrelerin üretimi ve korunması için gereklidir.

-Lutein: Yaşa bağlı makula dejenerasyonu ve katarakt oluşum riskini yavaşlatabilir.

-Osteoartiriti önler: Brokoli içerdiği sulforaphen adlı bileşik sayesinde eklem rahatsızlıklarına karşı savaşır. Bu bileşik iltihaplanmaya neden olan enzimleri yok ederek kıkırdağın yapısını korur.

-Cildi UV ışığın etkilerine karşı korur: Brokoli cilt kanserini önlemeye yardımcıdır. Bu özelliğinden brokoliyi yiyerek değil cilde doğrudan uygulayarak faydalanabiliriz. Yapılan çalışmalarda ultraviyole radyasyonun zararlı etkileri cilde brokoli ekstresi uygulandığında azaltılmıştır.

Bu sebzelerden en iyi şekilde faydalanabilmek için, fazla pişirmeyin hatta çiğ olarak tüketin. Brokoli aşırı pişirilirse, besin öğesinde kayıplar yüzde 60'ları bulacaktır. Eğer brokoliyi sevmiyorsanız karnabahar, lahana, kale (kıvırcık lahana) veya brüksel lahanasını deneyin.

 

Son Dakika Sağlık Haberleri için aşağı kaydırın.

Yorum Yaz

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.