Kan Grubu Diyeti, ilk olarak doksanlı senelerde Amerikalı doktor Peter D’Adamo’nun ‘’Grubunuza Göre Doğru Beslenin’’ kitabında duyuldu. Yemeklere karşı olan etkilerin kan grubu ile ilgisi bulunduğunu söyleyen, bütün kan gruplarına uygun bir beslenme düzeni olduğunu savunuyor.

Kan Grubu Diyeti yaparak sağlıklı ve ideal kilonuza ulaşabilir, sindirim sisteminizi düzene sokabilir ve sağlığınızı daha iyi bir duruma getirebilirsiniz. Bu liste sayesinde siz de kendi kan grubunuza göre neler tüketip nelerden uzak durmanız gerektiğini öğrenebilirsiniz:

O GRUBU: Et, balık, tavuk ve sebze gibi protein bakımından zengin bir beslenme düzenine başlayın. Tahıl, fasulye ve laktoz içeren yiyeceklerden uzak durmaya çalışın.

A GRUBU: Etsiz, meyve,sebze, fasulye, tahıl ve baklagillerden oluşan bir beslenme tercih edin. Bağışıklık sistemi narin olan A grubu, organik ve taze yemekler yemeye özen göstermeli.

B GRUBU: Mısır, buğday, karabuğday, mercimek, domates, fıstık ve susamı olabildiğince az tüketin. Et yemektense yeşil sebzeler, yumurta, yağsız süt ürünler tüketmeye çalışın.

AB GRUBU: Beslenme düzeninizde deniz ürünlerine, süt ürünlerine ve yeşil sebzelere yer açın. AB Grubunun mide asitlerinin daha az olduğunu belirten D’Adamo, bu kan grubunun alkol ve kafeinin yanı sıra füme ve kurutulmuş etlerden de uzak durması gerektiğinin altını çiziyor.

Son Dakika Sağlık Haberleri için aşağı kaydırın.