Kalsiyum İçeren Besinler

Vücudumuz için önemli olan minerallerden biri de kalsiyum. Kalsiyumun neredeyse tamamı kemik ve dişlerin yapısında saklanmaktadır. Genel olarak çok fazla kalsiyum içeren besinleri tüketmiyoruz. Bu nedenle de bazı rahatsız edici hastalıklara yakalanıyoruz. Peki hangi besinler kalsiyum içerir?

Kalsiyum İçeren Besinler

Vücudumuz için önemli olan minerallerden biri de kalsiyum. Kalsiyumun neredeyse tamamı kemik ve dişlerin yapısında saklanmaktadır. Genel olarak çok fazla kalsiyum içeren besinleri tüketmiyoruz. Bu nedenle de bazı rahatsız edici hastalıklara yakalanıyoruz. Peki hangi besinler kalsiyum içerir? Kalsiyum eksikliği neden olur? İşte yanıtlar...

Kalsiyum açısından zengin besinler;

- Çiğ süt

- Badem

- Kale lahanası

- Fasulye ve mercimekler

- Bamya

- Brokoli

- Yoğurt veya kefir

- Peynir

- Sebzeler

- Su teresi

- İncir

KALSİYUM EKSİKLİĞİ NEDEN OLUR?

- Kalsiyum içeren gıdaların az miktarda tüketilmesi

- D vitamini yönünden eksik gıdalarla beslenmek

- Çok fazla tuz tüketimi

- Böbreklerde meydana gelen kronik hastalıklar

- Magnezyum eksikliği

- Kanser ve kortizon içeren ilaçlar kullanmak

 

Son Dakika Sağlık Haberleri için aşağı kaydırın.

Yorum Yaz

Diğer Sağlık Haberleri