Gün geçtikçe daha fazla kişi tarafından uygulanan vegan beslenme şekli, birçok uzman tarafından ideal beslenme biçimi olarak görülüyor. Vegan beslenme biçimini uygularken dikkat etmeniz gereken nokta ise vücudun ihtiyacı olan protein, vitamin ve mineralleri alabilmeniz. İşte vegan beslenenler için protein kaynağı besinler..

Mercimek: Mercimek gerçekten de oldukça iyi protein kaynağıdır. Özellikle yeşil mercimek haşlanarak baharatlarla tatlandırılıp tüketilebilir.

Bezelye: Yemeğini yapabileceğiniz gibi garnitür olarak da tüketebilirsiniz.

Yulaf: Yüksek lif ve proteine sahip olan yulaf, tatlı tuzlu pek çok tarif için idealdir.

Tahin: Sağlıklı yağ ve protein kaynağıdır. Tahini salata ve soslarınızda kullanabilirsiniz.

Fasulye: Dilerseniz klasik kuru fasülye pilav ikilisi olarak dilerseniz de piyaz olarak yiyebilirsiniz.

Chia Tohumu: Yüksek lif ve protein kaynağıdır. Salatalarınızın üzerine ya da soslarınıza kullanabilirsiniz.

Fıstık Ezmesi: Yerfıstığı protein bakımından zengin bir yemiş. Bu nedenle yerfıstığı ezmesi tüketmek de protein ihtiyacının karşılanması açısından iyi bir alternatif.

Nohut: Türk mutfağının önemli besin kaynağı olan nohutta proein bakımından zengindir.

 

Son Dakika Sağlık Haberleri için aşağı kaydırın.