Avokado son yıllarda kullanımı oldukça arttığı bir meyve. Salatalarda, kahvaltılarda hatta tatlılarda bile kullanılabiliyor. Avokado lezzeti gibi sağladığı faydalar açısından da tüketilmesi gereken bir besin. Avokado tüketiminin kalp sağlığına olumlu etkilerini gösteren bilimsel çalışmalar bulunmakta. Avokado tüketimi kötü kolesterol düzeyini düşürmeye karşı etkin bir rol oynuyor. Amerikan Kalp Derneği’nin yaptığı bir araştırmaya göre, günde bir avokado yemek kalp sağlığının açısından çok önemli bir yere sahip ve obez bireyler için de iyi bir seçenek. Avokado barındırdığı tekli doymamış yağ asitlerinin yanı sıra, bağırsak sağlığını destekleyici lif ve kolesterol seviyesini düzenleyen fitosteroller de içerir.

 

NASIL TÜKETİLİR?

Avokado yağ grubundan olduğu için avokado kullandığınız tarifte yağı kısmanız gerekmekte. Yarım avokadoyu 1 tatlı kaşığı yağ civarında düşünülebilirsiniz. Avokadoyu ortadan ikiye kesip çekirdeğinden ayırın. Çekirdeğini çıkarttığınız avokadoyu bir kaşık yardımı ile kabuğundan ayırın. İstediğiniz şekilde doğradığınız avokado parçalarını ister kahvaltıda peynir eşliğinde isterseniz de salatalarınızda kullanabilirsiniz.

Son Dakika Sağlık Haberleri için aşağı kaydırın.