Bahar mevsiminin en lezzetli ve yararlı sebzeleri içerisinde yer alan enginar, sağlığımıza verdiği mucizevi faydalarıyla kesinlikle yemeniz gereken gıdalar arasında bulunur. Diyete uygun, kalorisi de az olan enginarın bilmediğiniz yararlarını sizler için derledik.

Enginar, C ve K vitaminleri bakımından oldukça zengindir. Devamlı olarak yenildiğinde, pek fazla konuda fayda veriyor. Enginarın kalori ve yağ oranı da çok düşüktür. Bununla birlikte, diyet lifi bulundurur. Enginara diyetinizde rahatlıkla yer verebilirsiniz…

İşte enginarın faydaları…

Enginar sindirime destekçi olur: Yüksek seviyede besin lifi bulunduran enginar yaprakları, bağırsak hareketlerini aktif ederek sindirimi hızlandırır. Enginar, sindirim sistemini destekler ve kabızlığı giderir.

Enginar yüksek kolesterolü düşürür: Kolesterol üzerinde faydalı bir etkisi olan enginar, yüksek kolesterolü de düşürüyor.

Enginar demir eksikliğini engeller: Enginar, demir açısından oldukça zengindir. Demir eksiliği sebebiyle meydana gelen anemi hastalığına şifa kaynağıdır.

Enginar karaciğerin dostudur: Enginar, çok yararlı bir antioksidandır. Bu etkisi bakımından, organların sağlığını korur. Yüksek kolesterol sonucu karaciğer, vücudu korumak için emilim sağlar ve yorulur. Enginar, kolesterol seviyesini dengede tuttuğu için karaciğerin yükünü azaltır ve safra akışını uyararak toksinlerin atılmasına yardımcı olur.

Enginar idrar söktürücüdür: İdrar söktürücü bir etkisi bulunan enginar, fazla suyun vücuttan çıkmasına yardım eder. İçindeki bileşikler vasıtası ile mesaneyi uyarır ve sıvıların idrar yoluyla dışarı atılmasını destekler.

Enginar bağışıklık sistemini kuvvetlendirir: Enginar, kuvvetli bir antioksidandır. Bununla birlikte, C vitamini bakımında oldukça zengindir. Bu nedenle, bağışıklık sistemini kuvvetlendirir, vücudu serbest radikallere karşı korur.

Son Dakika Sağlık Haberleri için aşağı kaydırın.