B 12 Vitamini Hangi Besinlerde Ne Kadar Var?

Başlangıç düzeyinde yaşanan B12 vitamini noksanlığı zihinsel aktivite bozukluğuna ve gün içerisinde düşük enerjiye girmenize sebep olabilir.

B 12 Vitamini Hangi Besinlerde Ne Kadar Var?

B12 vitamininin pek çok yararı bulunmaktadır.  Depresyondan şeker iştahının eksilmesine kadar pek çok faydası bulunan B12 vitamini muhakkak atlanılmaması gerekli bir vitamindir.

Düzenli olarak almanız gereken B12 vitamini barındıran besinlerden en sağlıklı olanlar aşağıdaki gibidir.

  1. Sığır karaciğeri (28 gr sığır karaciğerinde 20 mikrogram B12 vitamini bulunmaktadır.)
  2. Sardalya (84 gr sardalyada 6,6 mikrogram )
  3. Uskumru (84 gr uskumruda 7,4 mikrogram )
  4. Kuzu (28 gr kuzu etinde 2,7 mikrogram)
  5. Somon balığı (28 gr somon balığında 2,6 mikrogram B12)
  6. Maya (3 gr mayada 2,4 mikrogram B12)
  7. Beyaz peynir (100 gr beyaz peynirde 0,7 mikrogram B12 vitamini bulunmaktadır.)
  8. Sığır eti (84 gr sığır etinde 1,2 mikrogram B12 vitamini bulunmaktadır.)
  9. Süzme Peynir (100 gr süzme peynirde 0,9 mikrogram B12 vitamini bulunmaktadır.)

Son Dakika Sağlık Haberleri için sayfayı aşağı kaydırın.

Yorum Yaz

Diğer Sağlık Haberleri