Sağlık mutfakta başlar. Mutfakta yaptığımız tercihler iyi bir hayat sürmemizdeki en güçlü adımlarımızı oluşturuyor. Peki mutfakta yapacağımız hangi değişiklikler vücut sağlığımızı düzenleyip zinde kalmamıza yardımcı olur?


1. Mutfağınızdaki doymuş yağ ve şeker barındıran besinleri yok edin ve yerine taze sebze-meyveler alın. Tüketmekten uzak durduğunuz yiyecekleri satın almayın.

2. Yemek yaparken kızartmadan ziyade haşlama, fırında ızgara veya sulu ısıda pişirme yöntemlerini kullanmaya özen gösterin.

3. Kurabiye ve keklerde şeker kullanmak yerine kuru meyve, bir miktar pekmez veya hurma şurubunu tercih edebilirsiniz.

4. Yemeklere lezzet vermeyi yağ ve sos ile sağlamak yerine sebze ve baharatlarla değişik lezzetler deneyin. Sosları ve çorbaları kremadan ziyade sütle deneyebilirsiniz.

5. Meyvelerin suyunu değil, kendisini yiyin.

6. Beyaz ekmek tüketiminden vazgeçerek tam tane tahıllı ekmekleri, pirinçtense bulguru tercih edin.

7. Hamurlu ve yağlı tatlılar yemektense meyveleri fırınlayın ve ya kuru meyvelerle tatlı yapmayı tercih edin.

8. Farklı besinlere mutfağınıza yenilik katın: chia tohumu, kinoa, karabuğday, pancar, avokado, hindistan cevizi yağı…

9. İçecek seçimlerinize dikkat edin. Yüksek şekerli içecekler yerine ayran, maden suyu gibi sağlıklı içecekler için.

Son Dakika Sağlık Haberleri için aşağı kaydırın.