Gluten son zamanlarda sık sık konuşulan bir konu. Kilo vermek için glüten tüketimine tamamen son verenlerin sayısı da gittikçe artmakta .Fakat glütenin doğru bildiğimiz yönleri olduğu kadar yanlış yönleri de var.

Gluten işlenmiş bir protein midir? Gluten proteini bileşiklerini doğal olarak barındırır. Özellikle buğday, çavdar ve arpada bulunan glüten bazı yulaf türlerinde de bulunur.

Glutensiz yiyecekler her zaman sağlıklı mıdır? Glütenle alakalı en çok merak edilenler biri bu sorudur ve cevabı maalesef hayır. Sağlıklı olarak bildiğimiz bazı glutensiz yiyeceklere de lezzetini arttırmak için yağ ve şeker ilavesi yapılabiliyor. Yani sadece glutensiz bir diyet yaparak zayıflamak imkansız. Ne yediğinizin de farkına varmak ve her zaman olduğu gibi dengeli beslenmek gerekiyor çünkü vücudumuzda her şeyin fazlası yağa dönüşüyor.

Glutensiz besinler kilo verdirir mi? Glutensiz besinler tüketmek zayıflamaya katkıda bulunabilir ama bu genel olarak simit, makarna, kraker ve hamur işleri gibi rafine karbonhidratlı yiyecekleri bırakmakla gerçekleşir. Tüm bu besinlerden tümüyle uzak durmak ve onların yerine sebze-meyve, kinoa ve karabuğday gibi sağlıklı ve glutensiz tam tahılları tercih etmek karbonhidrat fazlasını durduracak, lif ve besleyici gıdaların tüketimi ile enerji alımını sağlayacaktır. Fakat unutulmamalıdır ki glutensiz diyet bilinçli yapılmadığında kilo alımına da neden olabilir.

Buğday içermeyen tüm besinler glutensiz mi? Glütenin kaynağı yalnızca buğday değildir. Buğday barındırmayan ürünler çavdar, arpa ve diğer tahıl çeşitlerini barındırabilir ki bu da zaten gluten demektir.

Bütün tahıl çeşitleri glutenli midir? Mısır, pirinç, kinoa, karabuğday ve bazı yulaf türleri gluten barındırmaz.

Son Dakika Sağlık Haberleri için aşağı kaydırın.