Anadolu Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından 5 Şubat 2020'de gerçekleşen kazaya ilişkin detaylar belli oldu. Söz konusu kaza yapan uçakta 177 yolcu ve 6 mürettebat bulunuyordu.
Yayımlanan rapora göre, uçak inişe geçmeden 6 dakika önce uçağa bir yıldırım isabet etti. Bu da pilotlardaki stresin artmasına yol açtı. Bunun üzerine Pegasus teknik birimi ile irtibata geçen yardımcı pilot, bu şekilde yaşanan telaş biraz daha arttı.
Kokpit ekibi inişe geçme kararı aldıktan sonra, havalimanı yaklaşma anons sistemi pilotları kuzeydoğu yönünde yer alan 06 pistine yönlendirdi. Söz konusu kokpit ekibi ise havalimanı yaklaşma sisteminin inmesini söylediği 06 pisti yerine o pistin tam ters yönünde bulunan 2-4 pistine iniş planladı.
Yayımlanan raporda ayrıca kritik bir ayrıntı daha ortaya çıktı. Buna göre, hava Trafik kontrolörünün iniş öncesi mevcut hava koşulları ve pistin durumunu pilot ekibine Türkçe bilgilendirdiği öğrenildi. Bu da Türk uyruklu olmayan yardımcı pilotun, yapılan Türkçe anonsları anlamamasına yol açtı. Hal böyle olunca pilotlar uçuş komutlarına müdahale edemedi.
Yapılan heyet raporunda uçağın son iniş safhasında sürat ve pozisyonunun da inişe uygun olmadığı açıkça yer aldı. Taksi yolu etrafında uçağın kuyruk hızının anormal artışa geçtiği yine raporda yer alan bilgiler arasında bulunuyor.
Kaptan pilot olarak görev yapan Mahmut Arslan'ın frenleme sistemini inişten daha önce devre dışı bıraktığı ve 6 saniye gecikmeli olarak manuel frenleme yapıldığı bu sistemin de pistin sonuna gelinirken gerekli yavaşlamayı sağlamadığı belirtildi.
İzmir-İstanbul seferini gerçekleştiren Pegasus Havayolları'na ait uçak, 5 Şubat 2020 tarihinde Sabiha Gökçen Havalimanı’na indikten sonra pistten çıkmış ve üç parçaya ayrılmıştı. Üç kişinin yaşamını yitirdiği, 180 kişinin de yaralandığı kaza ile ilgili Anadolu Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından soruşturma başlatılmıştı.