16.09.2020-11:51 (Son Güncelleme:23.06.2021-18:56)


1

Probiyotikler, sindirim sisteminin doğru çalışmasını sağlayan, mide ve bağırsak problemlerinin önüne geçen mikroorganizmalardır. Peki bağışıklık sisteminizi güçlendirip, sizi hastalıklardan ve mide rahatsızlıklarından koruyacak probiyotik besinler hangileridir?



2

Yoğurt

Yoğurt

En önemli probiyotiklerden biri yoğurttur. Yoğurt, sindirim sistemine zararlı mikroplarla savaşan Lactobacillus, acidophilus ve diğer probiyotik maddeleri içinde barındırır.



3

Bitter Çikolata

Bitter Çikolata

Bir parça bitter çikolata tüketmek, diğer süt ürünlerine oranla vücudunuza 2 kat daha fazla probiyotik kazandırır.



4

Peynir

Peynir

Peynir, probiyotik açısından oldukça zengindir ve günlük olarak muhakkak tüketmelisiniz. Peynir, thermophillus, bifudus, bulgaricus ve acidophilus içerdiği için vücutta bağışıklığı güçlendirir.



5

Çay

Çay

Fermente çayı tüketmek de sağlık için çok faydalıdır. Ayrıca he rgün kombu çayı tüketilmesi gereken yüksek probiyotik içeren bu çay hem enerji verir, hem de zayıflatır.



6

Ayran

Ayran

Türkiye’de çokça tüketilen ayran, mikropları öldürür ve yararlı bakteri oluşumunu sağlar. Soda, kola gibi asitli içecekler yerine, ayranı tercih edilmesi, vücuda probiyotik alınması açısından önemlidir.



7

Keçi Sütü

Keçi Sütü

Keçi sütü actobacilli, bifidus bakterileri içerir ve yüksek probiyotik kaynağıdır. Keçi sütündeki bu bakteriler, bağışıklık sistemini güçlendirir ve vücuda enerji verir.



8

Turşu

Turşu

Güçlü probiyotiklerden biri de turşudur. Turşu, sindirim sistemi için faydalı bakteriler içerir.



9

Lahana Turşusu

Lahana Turşusu

A, E ve C vitaminleri açısından zengin olan lahana turşusu, probiyotik değeri yüksek olan besinlerden biridir.