Sahurda tok tutan yiyecekler, sahurda ne yemeli susamamak için, insanı uzun sure tok tutan yiyecekler, sahur menüsü, sahurda ne yemeli kilo almamak için detaylar haberimizde...

Şüphesiz, oruç tutma ibadeti 11 ayın sultanı Ramazan ayında İslam dinine göre bu eylemi gerçekleştirebilecek kapasitede ve erginliğe erişmiş olan her Müslüman için farzdır. Oruç tutarken zorlanmak ya da zorlanmamak bir noktada insanın elindedir.

Eğer çalışıyorsanız veya okuyorsanız, hatta bunlardan hiçbirini yapmıyorsanız dahi vücudunuzun enerjiye, dolayısıyla besine ihtiyacı olacaktır. Bu noktada, Ramazan ayında yaklaşık 17 saat aç kalındığını da unutmamalısınız. Aynı zamanda, sıcak, nemli ve bunaltıcı havanın susuzluğa etkisi de işin içine girince açlık ve susuzluk probleminin ne denli zor ve önemli olduğu anlaşılabilir hale geliyor.

Sahur Yapmadan Olmaz mı?

Sahur, bir nevi ilerideki yaklaşık 15 saate hazırlık niteliği taşır. Vücuda besin girdikten sonraki gerçekleşecek işlemlerin, iftardan önceki son olanıdır. Bu yüzden, sahur yapmak oruç tutan her birey için çok büyük önem arz etmektedir. Tabii ki, insandan insana değişebilir fakat sahur yapmak orucun çok daha sağlıklı tutulmasını sağlar.

Eğer sahurda, tok tutan gıdalar tüketilirse; susuzluk yaratacak gıdalardan uzak durulursa iftara kadar daha enerjili bir gün geçirilmesi mümkün bir hale gelir.

Sahurda Ne Tüketmeli?

Sahurda, tüketmenin tok tutacağı bazı besinler vardır. Yumurta, bunların en başında gelenidir ve eğer yumurta tereyağlı olursa, gün boyu yüksek enerji sağlayacaktır ve tok tutacaktır.

1 su bardağı süt, içerisine tarçın eklenerek tüketildiği takdirde yine tok tutacaktır.

Çok tuzlu olmayan peynir, yoğurt hem tok tutacak hem de enerji sağlayacaktır.

Kuru fasulye, yeşil mercimek gibi kuru baklagiller de tok tutan besinler arasındadır.

Sahurda Nelerden Uzak Durmalı?

Genel olarak uzak durulması gereken besinlerin özellikleri: çok tuzlu veya baharatlı olması, glisemik indeksinin yüksek olması, su ihtiyacını artıracak özellikte olması gibi sıralanabilir.

Sucuk, salam, sosis ve bunlar gibi şarküteri ürünlerinden uzak durulmalıdır. Bu tür gıdalar hem susuzluğu arttırır, hem de kilo almanıza yol açar.

Tuz oranı yüksek olan zeytin, su ihtiyacını arttıracaktır. Dolayısıyla, zeytinden uzak durulmalı veya tuzsuz zeytin tercih edilmeli.

Hamur işinden ve tatlıdan uzak durulmalıdır. Zira bu tür gıdalar, glisemik indeksi yüksek gıdalardır. Glisemik indeksi yüksek gıdalar, hızlı bir şekilde enerji veren ve hızlı bir şekilde düşüren gıdalardır, ayrıca bu tür gıdalar açlık hissine yol açmaktadır.

Son Dakika Kültür - Sanat Haberleri için aşağı kaydırın.