Kredi kartım kayboldu ne yapmalıyım? Kredi kartım çalındı ne yapmalıyım? Kart çalınma ve kaybolma durumlarında yapılacak işlemler

Kredi kartım kayboldu ne yapmalıyım, kredi kartı çalınması durumunda, kredi kartı kayıp, kredi kartım çalındı harcama yapılmış, para harcanmış ne yapmalı?

23.05.2022-13:23 - (Son Güncelleme: 23.05.2022-13:23) Kredi kartım kayboldu ne yapmalıyım? Kredi kartım çalındı ne yapmalıyım? Kart çalınma ve kaybolma durumlarında yapılacak işlemler

Her geçen gün kayıp ya da çalıntı olayları giderek artıyor. Özellikle hem çok kullanılan hem de kayıp çalıntı durumlarında zararı büyük olan kredi kartlarını dikkatli bir şekilde muhafaza etmek gerekiyor. Kredi kartının kaybolduktan veya çalındıktan sonra yapılan tüm harcamalardan sorumlu tutulmak istemeyen vatandaşlar, herhangi bir zarar görmeden bu durumdan nasıl kurtulabileceklerinin yollarını arıyorlar.

Kredi kartım kayboldu ne yapmalıyım?

Kredi kartınızı kaybolduğunu veya çalındığını far ettiğiniz anda hemen kartınızın bağlı olduğu bankanın müşteri hizmetleri numarasını arayarak bildirmeniz gerekiyor. Çoğu banka kayıp/çalıntı bildiriminden önceki 24 saat içerisindeki yapılmış olan alışverişlerden müşterilerini sorumlu tutmasalar bile bu durumun bankanın insiyatifinde olduğunu sakın unutmayın ve yapılan harcama bedellerini sizde geri isteyebileceklerini aklınızdan çıkarmayın.

Kart çalınma ve kaybolma durumlarında yapılacak işlemler

Kart çalınma ve kaybolma durumlarında yapılacak işlemler

Kredi kartınızı iptal ettirin!

Kredi kartınızın çalınma veya kaybolma durumunda ilk yapmanız gereken şey, bankanın müşteri hizmetlerini arayarak kartınızın iptalini sağlamak olacaktır. Bunu yapmadığınız takdirde banka, yapılan harcamalardan sorumlu tutulmak istemez ve müşterisinden yapılan harcamaları bildirim yapılmadığı için tahsil etmek ister. Kayıp/Çalıntı bildirimi yaptıktan sonra kredi kartı sahibi karakola giderek tutanak tutturmalıdr. Olayın gerçekleştiğini tahmin ettiğiniz en yakın karakola giderek bir tutanak tutturmanız sizin yararınıza olacaktır.

Kredi kartı harcama itirazınızı yapın!

Kredi kartınızın çalınmasından ya da kaybolmasından hemen sonra siz iptal ettirene kadar kartınızdan herhangi bir harcama yapılmışsa bankanızın müşteri hizmetlerini arayıp kredi kartı harcama itirazı yapmak istediğinizi müşteri temsilcine iletin. Bu işlem için bankanız size bir itiraz formu gönderecektir. Formu doldurduktan sonra polis tutanağıyla birlikte bankanıza ger gönderebilirsiniz.

Bu durumda en önemli husus, kredi kartı şifreniz izniniz olmadan harcama yapılmasına engel olabilir. Fakat, kartınızın şifresi olmasına karşılık kartınızdan harcama yapılmışsa banka şifre saklama yükümlülüğü sizde olmasından dolayı harcama itirazınızı kabul etmeyebilir. Bu nedenle şifre seçerken tahmin edilmesi zor bir şifre seçin ve hiçbir yere şifrenizi not olarak yazmayın.

Aşağıda kredi kartınızın Kayı/Çalıntı durumlarında ulaşabilmeniz için banka müşteri temsilcileri telefon numaraları yer almaktadır.

Akbank 444 25 25

Albaraka Türk 444 5 666

Alternatif Bank 0212 315 65 00

Anadolubank 444 555 0

Bank Asya 444 4 888

Bank Pozitif 444 4 365

Citibank 444 0 500

Denizbank 4444 0 800

Eurobank Tekfen 444 8 222

Finansbank 444 0 900

Garanti Bankası 444 0 338

Halkbank 444 0 400

HSBC Bank 444 0 111

İNG Bank 444 0 600

Kuveyt Türk 444 0 123

Fibabanka 444 88 88

Şekerbank 444 78 78

TEB 444 0 666

Tekstilbank 444 00 50

Türkiye Finans 444 2 444

Türkiye İş Bankası 444 02 02

Yapı Kredi Bankası 444 0 444

Ziraat Bankası 444 00 00

Elvan Çıldır
elvan@haber365.com.tr
YORUM YAZ..

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Modal