Kemik Erimesi Yaşı Kaçtır?

Kemik erimesi dünya çapında 200 milyondan fazla kişiyi etkilemektedir. Kemik erimesi nedir? Kemik erimesi kaç yaşında görülür? Detaylar haberimizde...

25.08.2020-09:23 - (Son Güncelleme: 26.10.2021-16:48)

Kemik erimesi dünya çapında 200 milyondan fazla kişiyi etkilemektedir. Eczacı Ayşen Dincer, kemiğin yaşayan bir doku olduğunu belirterek kemiğin güçlendirilebileceğini dile getirdi.  Diyetisyen Selahattin Dönmez ise uykusuzluğun kemik erimesine yol açtığının altını çizdi. Kemik erimesi kaç yaşında görülür? Kemik erimesi nasıl önlenir? Kemik erimesi için hangi doktora gidilir?

KEMİK ERİMESİ YAŞI KAÇTIR?

Eczacı Ayşen Dincer ergenlik döneminde kalsiyumu yetersiz alan kişilerin erişkin dönemde kemik erimesi görülme riskinin arttığını ifade ederek kemik erimesi ile ilgili şunları kaydetti: ''Kemik yapımının en çok arttığı dönem ergenlik, en hızlı yıkıldığı dönem ise kadınlarda gebelik, emzirme ve menopoz dönemi; erkeklerde de çoğunlukla ileri yaşlardır. Üstelik osteoporoz bazen kendini belli bile etmez, yaygın ağrı yapmaz, bu nedenle ‘sessiz hırsız’ olarak da bilinir. Hatta omurga kırıkları tesadüfen çekilen filmlerde de görülebilir.''

KEMİK ERİMESİNDEN KORUNMAK İÇİN KALSİYUM ALIN!

Kemik kaybını yavaşlatmak için yeterli miktarda vitamin, mineral alınması gerektiğinin altını çizen Dincer, ''Kemiğin ana yapısı kalsiyumdur. D vitamini ise kalsiyumun normal yolla emilip kemiklere taşınmasında büyük rol oynar. D vitamini eksikliğinde kemik kırıkları ortaya çıkar. Toplumun yüzde 93’ü D vitamininin bu rolünü bilmemektedir. Magnezyum da kemik sağlığı için çok önemlidir. Magnezyum alımı kemik yoğunluğunu artırmaya yardımcı olurken, eksikliği osteoporoza katkıda bulunur. Aynı zamanda kalsiyum kasları kasarken magnezyum kasların gevşemesini sağlar. Sağlıklı yaş almak için kemik sağlığı alanında farkındalığımızı artırmalı, ergenlik dönemindeki çocuklarımızın kalsiyum alımlarını mutlaka takviyelerle desteklemeli ve 30 yaşın üzerindeysek kemik yoğunluğumuzu ölçtürmeliyiz. Osteoporoz riskini azaltmak için yaşam tarzı, kemik dostu beslenme, güneşlenme ile fiziksel aktiviteye önem vermeli ve günlük öğünlerimize mutlaka bir kalsiyum takviyesini eklemeliyiz.'' diye ifade etti.

UYKUSUZLUK KEMİK ERİMESİNE DAVETİYE ÇIKARIYOR!

Diyetisyen Selahattin Dönmez kemik sağlığı için uykunun önemini vurgulayarak, ''Kemik sağlığı için en önemli şeylerden biri ise iyi uyku. Uyku kemiklerin yoğunluğun korunması ve artırılmasında fayda sağlar.'' diye ifade etti.

KEMİK ERİMESİNE HANGİ DOKTOR BAKAR?

Kemik erimesi hastalığında doğru teşhis ve tedavi için, Fizik Tedavi bölümüne başvurulur.

İLİŞKİLİ İÇERİKLER
YORUM YAZ..

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Modal