14.01.2020-12:15 (Son Güncelleme:11.04.2021-22:33)


1

Kişinin beslenme düzeninde yapacağı birtakım değişiklikler kalp hastalıklarında riskleri en aza indiriyor. Kalp sağlığını korumak için tüketmeniz gereken 8 önemli besini sizin için bir araya getirdik.



2

Keten Tohumu

Keten Tohumu

Kalp sağlığı açısından önemli olan omega-3 yağ asitleri, lif ve fitotojenler içerir.



3

Domates

Domates

Kış aylarında güneşte kurutulmuş çeşitleri bile likopen, C vitamini ve alfa ve beta karoten sağlar.



4

Bitter Çikolata

Bitter Çikolata

Kalp sağlığı için oldukça faydalıdır. Sadece en az yüzde 70 kakao içeriğine sahip olduğundan emin olunmalı ve tüketilen miktara dikkat edilmelidir.



5

Sarı-Turuncu Sebzeler

Sarı-Turuncu Sebzeler

Havuç, tatlı patates, kırmızıbiber ve kabak gibi sebzeler kalp sağlığı için büyük önem taşıyan karotenoidler, lif ve vitaminler ile doludur. Portakal, kavun ve papaya gibi meyveler de beta-karoten, potasyum, magnezyum ve lif bakımından oldukça zengindir.



6

Berry Ailesi

Berry Ailesi

Gün içerisinde tüketeceğiniz yoğurdun içerisine yaban mersini, çilek, kızılcık veya ahududu ekleyerek lif tüketimini artırabilirsiniz.



7

Balık

Balık

Somon, ton balığı, uskumru, ringa balığı ve alabalık gibi omega-3 oranı yüksek balıklar tüketilmelidir.



8

Kuru Yemiş

Kuru Yemiş

Bir avuç badem veya ceviz yenilmesi hem açlığınızı bastıracak hem de kalbinize yardımcı olacaktır.



9

Yulaf ezmesi

Yulaf ezmesi

Yüksek lif oranı ile kalp sağlığı açısından oldukça büyük önem taşır.