Yeni egzersiz  akımı olan Zumba, günümüzde milyonlarca insan tarafından yapılan eğlenceli ve kolay bir fitness-dans programıdır.Biz bu dansa spor salon dansı diyoruz. Zumba dansını siz de evde dilediğiniz gibi yapabilirsiniz! İşte zumba dansı hakkında bilmeniz gerekenler haberimizde...

Aerobik ve dans figürlerinin karışımı olan bu dans çeşidi günümüzde yaklaşık 45 ülkede, 4 milyona yakın insan tarafından yapılmakta.

Zumba Latin dans ezgileri ve aerobik hareketler ile yapılıyor. Kimileri dans kimileri spor diyor. Ancak her iki durumda da oldukça eğlenceli ve yararlı olduğu kabul ediliyor.

Latin müzikleri eşliğinde, gene latin adımları kullanılarak yapılan Zumba, zayıflama amaçlı uygulandığı için kadınların gözdesi olmuş durumda. Ateşli Latin müziklerini egzotik dans ritimleri ve dinamik egzesiz hareketleri ile farklı bir tarz yarattı. Gün geçtikçe de yapanların sayısı artmakta.

ZUMBANIN DANSININ FAYDALARI

Zumba yapmak için onlarca sebebiniz var. Bunlar:

 

  • Daha sağlıklı yaşayacaksınız.
  • Fit ve şekilli bir vücuda kavuşacaksınız.
  • Zayıflayacaksınız.
  • Karın, bacak, kol ve basen kaslarınız güçlenecek.
  • Vücudunuz sıkılaşacak.
  • Daha dirençli olacaksınız.
  • Sosyalleşecek, yeni arkadaşlar edineceksiniz.
  • Fark etmeden dans etmeyi öğreneceksiniz.

Zumbaya başlamak için esasen bir nedeniniz yok.  Merakınız ve eğlenme isteğiniz yeter de artar bile!

ZUMBA DANSI ÖĞRENİN

Salsa sağa - sola yan adım
Hareket: 1

Bacaklarınızı kapalı olarak dengede durun, sağ tarafınıza kalçanızla birlikte omuz genişliğinde küçük bir adım atın.
Salsa sağa - sola yan adım
Hareket: 2

Ve adım attığınız bacağınızı tekrar kendinize doğru çekip, denge pozisyonuna dönün.
Salsa sağa - sola yan adım
Hareket: 3

Şimdi aynı pozisyonu sol bacağınızla tekrarlayın.
Salsa sağa - sola yan adım
Hareket: 4

Ve bacağınızı tekrar kendinize doğru çekerek ilk pozisyonunuza geri dönün. Bunu sağa adım, sola adım şeklinde tekrarlayın. 
 
Salsa geriye çapraz adım
Hareket: 1
Bacaklarınız kapalıyken, sağ bacakla sol çapraz arkaya bir adım atın ve vücudunuzu hafif arkaya döndürün.
Salsa geriye çapraz adım
Hareket: 2
Daha sonra ortaya gelip bacaklarınızı kapatın ve aynı hareketi, yine vücudunuzu hafif arkaya döndürerek sol bacağınızla tekrarlayın.
Salsa öne arkaya adım
Hareket: 1
Başlangıç pozisyonunda bacaklarınız kapalı, kollarınız vücudun yanında, dirsekler rahatça bükülü durmalı.
Salsa öne arkaya adım
Hareket: 2
Bir adımınızı öne atın ve bunu yaparken de kalça ağırlığınızı hafifçe öne verin.
Salsa öne arkaya adım
Hareket: 3
Şimdi diz kapağınız ayak parmak uçlarınızı geçmeyecek şekilde dizinizi bükün ve kalçanızı yere yaklaştırın.
Salsa öne arkaya adım
Hareket: 4
Adımınızı tekrar merkeze doğru çekin ve ilk duruşunuza geri dönün. Unutmayın kollar yanda ve dirsekler rahatça bükülü.
Salsa kollarla birlikte öne arkaya adım
Hareket: 1
Öne adım atarken kollarınızı hava doğru kaldırın.
Salsa kollarla birlikte öne arkaya adım
Hareket: 2
Geriye doğru atım atarken kollarınızı aşağıya doğru indirin.
Salsa kollarla birlikte öne arkaya adım
Hareket: 3
Öne doğru adım atarken kollarınızı gergin tutmaya özen göstermelisiniz.
Salsa kollarla birlikte öne arkaya adım
Hareket: 4
Bu hareketi tempo içerisinde tekrarlayarak öne arkaya adımı kollarınızla dengelemelisiniz.
Reggaeton kalça yana vuruş
Hareket:1
Zumba'daki adı Destroza olan bu hareketi yaparken dizler hafif bükülü olmalı.
Reggaeton kalça yana vuruş
Hareket:2
Bacaklar omuz genişliğinden biraz daha açık olmalı
 
Reggaeton kalça yana vuruş
Hareket:3
Bu pozisyondayken kalçamızı yana doğru vuruyoruz.
Salsa sağa - sola yan adım
Hareket: 1

Bacaklarınızı kapalı olarak dengede durun, sağ tarafınıza kalçanızla birlikte omuz genişliğinde küçük bir adım atın.
Reggaeton kalça yana vuruş
Hareket:4
Özellikle kalçamızı sıkı tutmaya ve hareketi adım adım tekrarlamaya dikkat ediyoruz.
Reggaeton kalça yana vuruş
Hareket:5
Bu hareketleri yerinizde sayarak ya da dönerek yapabilirsiniz.
Reggaeton kalça yana vuruş
Hareket:6
Dönerken adımlarınızı eşit aralıklarla atmayı unutmayın.
 
Reggaeton kalça yana vuruş
Hareket:7
Önemli olan dengemizi ve kalça hareketini bozmadan bu turu tamamlamak.
 
Reggaeton kalça yana vuruş
Hareket:8
Aynı noktaya geldiğinizde bir tur tamamlanmış olur ve sonrasında Destroza hareketine yeniden başlayabilirsiniz. 
Merengue adımları ile kol-omuz çalıştırma
Hareket:1
Zumba ile sadece bacakları değil aynı zamanda vücudun üst kısımlarını da çalıştırabilirsiniz. Omuz hizasında yanlara açtığınız kollarınızı sıra ile ya da aynı anda kaslarınızı hafif sıkarak yukarı doğru büküp açıyorsunuz.
 
Merengue adımları ile kol-omuz çalıştırma
Hareket:2
Dirsek açısının 90 derece olmasını ve tabii ki bu hareketi yaparken Merengue marş küçük kalça hareketleri ile yerimizde saymayı unutmuyoruz.
Merengue adımları ile kol-omuz çalıştırma
Hareket:3
Sonraki hareket kollarımızı omuz hizasında yanlara açarken dirsekleri el aşağıda olacak şekilde 90 derecelik açı ile bükmek. 
Merengue adımları ile kol-omuz çalıştırma
Hareket:4
Merengue adımları ile ritmik bir şekilde bacaklarımızı hareket ettirirken, arka kolumuzu sıkarak kolumuzu yana doğru açmalı, tabii ki omuz ve kolun aynı hizada olmasına da dikkat etmeliyiz. Yaş ilerledikçe hızlıca gevşeyen arka kol kaslarımızı sıkılaştırmaya yarıyor.
Merengue adımları ile kol-omuz çalıştırma
Hareket:5
Bacaklarınız yine merengue eşliğinde dans ederken, kollarınızı omuz hizasının biraz altında dirseklerden yukarıya doğru 90 derecelik açıyla bükün.
 

Son Dakika Kadın Haberleri için aşağı kaydırın