Bunlarda yedikçi zayıflatan birbirinden faydalı 5 yeşillik. İşte detaylar haberimizde...

TERE

Tere de zayıflamaya oldukça fayda sağlayan yeşillikler arasındadır. Tere, yağ yakan hücrelerin sağlıklı ve düzenli bir şekilde çalışmasını destekler. Sindirim sistemi için oldukça faydalı olan tere, bağırsakların sağlıklı bir şekilde çalışmasını sağlayarak kilo verdirir. Bağırsak hareketlerinin yavaş olması kilo vermeyi zorlaştırır. İşte bu yüzden tere, bunun için en etkili çözümler arasında yer alır.

Tereyi pişirerek yemeyin. Çünkü tadı acımsı bir hal alarak yemenizi zorlaştırır. Çiğ olarak salatalarınızda limon suyu ile birlikte harika bir tat elde edebilirsiniz. Makarna soslarında kullanabilir, çorba ve çeşitli meyve sularına da karıştırarak kullanabilirsiniz.

MAYDANOZ

Vücutta biriken yağları yakmak için kullanılabilecek en önemli besinlerden birisi de maydanozdur. Hafif bir bitki türü olduğu için tok tutma özelliği çok yüksektir. Özellikle sabahları kahvaltıda yarım bağ maydanoz ve üzerine de bol limon sıkıp yerseniz daha kolay zayıfladığınızı fark edersiniz. Ara öğünlerde hazırladığınız atıştırmalıklarda, salatalarda, çorbalarda ve ana yemeklere tat vermek amacıyla maydanozu her türlü kullanabilirsiniz. Ayrıca maydanoz en iyi ödem attrıcı besinler arasında ilk sırada yer alır.

ROKA

Roka, diyet yapanlar için vazgeçilmez sebzeler arasında yer alır. Çünkü roka çok düşük kalori içeriyor. Bünyenin gereksinim duyduğu pek çok besini karşılayarak doyurucu bir etki sağlıyor. Aç kalmadan dolayı oluşabilecek vitamin ve mineral eksikliğine izin vermez. Kısacası mineral kaybı olmadan sağlıklı ve dengeli bir zayıflama sağlar.

Roka piştiğinde vitamin ve mineralini kaybeder. Bu yüzden rokayı pişirmek yerine çiğ olarak salatalarınızda yer verebilirsiniz. Roka salatanıza ceviz ve lor peyniri ekleyerek tadını zenginleştirebilirsiniz. Rokayı yoğurt ile birleştirerek sos da hazırlayabilirsiniz. Roka 100 gramında 25 kalori içerir.

NANE

Nane, sağlıklı ve etkili bir şekilde kilo vermeye yardımcı olan yeşillikler arasındadır. Nane çok etkili bir uyarıcıdır. Sindirim enzimlerini uyararak yağ yakma etkisini artırır. Bu yüzden besinlerin etkili bir şekilde sindirilmesine de yardımcı olur. Nane taze olarak yendiğinde çok daha etki gösterir. Yemeklerin yanında ya da kahvaltılarda taze nane yiyebilirsiniz. Ara öğünlerde 1 bardak ayrana veya yoğurda naneyi ince ince doğrayıp atarsanız uzun süre boyunca tok kalırsınız. Kuru naneyi de yemeklerin içinde ya da cacığın içinde kullanarak

DEREOTU

Dereotu zayıflamak isteyenler ve diyet yapanlar için son derece etkili bir bitkidir. Sabah, öğle, akşam yemeklerinden 15 dakika önce 1 yemek kaşığı dereotu yerseniz iştahınız kesilir böylelikle daha az yemek yemiş olursunuz. Dereotu içerisinde bol miktarda lif barındırdığı için uzun süre tok kalmanızı sağlar.

Dereotunu çiğ yemeniz zayıflamak açısından daha faydalıdır. Ancak çiğ yiyemiyorsanız; yoğurt ile karıştırıp yiyebilirsiniz, salatalarda diğer sebzelerle birlikte kullanabilirsiniz, menemen hazırlarken de kullanabilirsiniz. Haşlanmış patatese de çok yakışır.

Son Dakika Kadın Haberleri için aşağı kaydırın