Sumak Türk mutfağında oldukça çok sevilen ve tüketilen baharatlardan bir tanesidir.Sumak metabolizma hızlandırıcı olarak bilinmektedir. Bu nedenle yemeklerde kullanmak metabolizmanızı hızlandıracağı için daha fazla kalori yakmanıza neden olacaktır.İşte sumağın bilinmeyen faydaları!

 Sumağı özellikle de tok tutan fakat az kalori aldıran yemekler eşliğinde tüketirseniz hem daha az yiyip daha az kalori almış olacaksınız hem de daha fazla kalori yakarak zayıflamaya başlayacaksınız.

 Özellikle akşam yemeklerinde tercih edeceğiniz cacık ve sumak ikilisi daha az yemenize ve daha fazla kalori yakmanıza yardımcı olacaktır.

SUMAK ZAYIFLATIR MI?

Antioksidan besinler hem vücudun ve cildin gençlik kaynağıdır, hem de zayıflamaya yardımcı olan önemli bir özelliktir. Yaşlanmaya sebep olan serbest radikallere dur diyen şey antioksidanlardır. Bu nedenle bol bol antioksidan özelliği olan besinleri tercih etmelisiniz, örneğin sumak gibi. Salatalarda, yoğurtlu yiyeceklerde ve daha pek çok alanda kullanabilrisiniz.

Sumak, eğer sadece tadı güzel olduğu için tüketilmiyorsa kesinlikle pişirilmeden tüketilmelidir ki hem antioksidan etki sağlasın hem de metabolizmayı hızlandırsın. Yemeğin içinde ya da bir adananın üzerine serpilen sumak pek de bu işe yaramayacaktır. Sumağı çiğ olarak yağsız ve kalorisi düşük yiyecekler ile birlikte tüketmeye özen gösterin. Örneğin probiyotik yoğurdun üzerine, cacığın üzerine, salatanın içine ekleyerek tüketmek çok daha fazla işe yaracaktır.

Son Dakika Kadın Haberleri için aşağı kaydırın