Hamilelikte önemli olan şey anne adayının bebek için gerekli olan vitamin ve mineralleri karşılayacak bir şekilde beslenme listesine uyum sağlamasıdır.Hamilelikte beslenme nasıl olmalıdır? İşte merak edilenler haberimizde...

Tatlı ve yağlı gıdalar ( pasta, kek, ekmek ) gebelikte anne adayının fazla kilo almasına sebep olurken bebek üzerine her hangi olumsuz bir etkisi bulunmamaktadır.

HAMİLELİKTE BESİN TÜKETİMİ

Gebelik esnasında da fazla yağlı gıdalardan, aşırı ve gereksiz kalori içermekte olan besleyici bir değeri bulunmayan bisküvi ve kek gibi yiyeceklerden uzak durmak gerekmektedir. Hamur işlerini hiçbir zaman çok fazla tüketilmemesi gerekmektedir. Baklava gibi şerbetli tatlılar tüketile bilinir lakin az miktarda tüketmesi gerekir. Bu tarz tatlılar fazla kalori içerdiklerinden dolayı çok kolay kilo aldırma ihtimali vardır ve bu durumda gebelikte kesinlikle istenmeyen bir olaydır. Hamilelik süresi boyunca haftada bir ya da iki gün balık tüketilmesi oldukça faydalıdır. Balık tüketilmesi ve cevizlerin tüketilmesi bebeğin beyin gelişimi adına oldukça önemli olan balık yağını yani omega 3’ü anne adayının almasını sağlamaktadır. Balıklarda cıva bulunduğundan dolayı haftada iki günden fazla tüketilmesi sakıncalıdır. Gün içinde sık sık ve az miktarda olacak bir şekilde yemek yenilmesi anne sağlığı açısından çok önemlidir. Günde üç öğün yemek yerine 5 – 6 öğün olacak bir şekilde beslenilmesi gerekmektedir. Aşırı tuz tüketiminden uzak durulmalıdır. Fast-food yiyeceklerden uzak durulmalıdır. Vitamin ve mineral kaynağı olduklarından meyve ve sebzelerin tüketilmesi her zaman fayda sağlar. Süt ve et ürünleri hamilelik esnasında gerekli proteini anne adayına sağlayacaktır.

HAMİLELİKTE SIVI TÜKETİMİ

Hamilelik süresi boyunca her zaman bol sıvı alınmalıdır. Bu sıvılar çoğunlukla sudan karşılanmalıdır. Günde yaklaşık olarak 10 bardak su içilmelidir. Hamilelik süreci boyunca kahve, çay ve kola gibi içecekler çok az miktarda tüketilmelidir. Soda ( maden suyu ) içilmesinde sakınca bulunmamaktadır. Kuşburnu, ıhlamur, nane, ada çayı, limon ve papatya gibi bitki çaylarının içilmesinde sakınca yoktur. Alkol barındıran içeceklerde hamilelik sürecinde tüketilmesi çok sakıncalıdır. Fetal alkol denilmekte olan sendrom duruma yol açabilir. Günde düzenli olarak süt içilmesi kalsiyum açısından fayda sağlayacaktır.

 
Son Dakika Kadın Haberleri için aşağı kaydırın