Hamilelik sırasında yaşanan ağrıların oluşma nedenlerini, ne zaman tehlikeli bir boyuta geldiğini ve önerilerini  sizler için araştırdık.İşte detaylar haberimizde...

HAMİLELİKTE BEL AĞRISI SORUNU YAŞAMAMAK İÇİN 

Gebelikte bel ağrısı sorunu yaşamamak için bunları dikkate alın

1- Ayakta dururken, karnınızı içeri çekerek karın kaslarını çalıştırmakla bel üzerindeki yükü azaltabilirsiniz. Ayrıca, yüksek topuklu ayakkabı giymekten kaçının. 
2- Otururken sandalye yüksekliğinin, dizlerinizi ve kalçalarınızı aynı seviyede tutacak düzeyde olmasına dikkat edin. 
3- Eşya kaldırırken, dizlerinizi kırarak çömelin ve uyluklarınızla iterek kaldırmaya yardımcı olun. 
4- Yan yatarak, dizlerinizi ve kalçalarınızı bükerek, ve dizleriniz arasına ve karnınızın altına birer yastık koyarak uyumaya çalışın. 
5- Bazı hamileler, leğen kemiklerini saran özel bir korseden (sakroiliak korse) yarar görmektedir.

Bel ağrısı

Hamileliğin başında oluşan bel ağrısı rahimin büyümesi ve kanlanma artışına bağlıdır. İlerleyen haftalarda rahim ve bebeğin büyümesi ile anne adayının ağırlık merkezi öne doğru kaymakta, anne adayı da başını geriye atarak ağırlık merkezini ortalamaya, topukları hizasına getirmeye çalışmaktadır. Bu durum anne adayının bel kavsini (lordoz) arttırarak bel ağrısına neden olmaktadır. Ayrıca doğuma yakın kalça eklemlerinin gevşemesini sağlayan “relaksin” hormonu bel omurlarını da etkileyerek ağrı oluşumuna neden olmaktadır.

Hekim Önerisi: Hamilelikte bel ağrısı tamamen engellenebilir bir durum değildir, ancak bazı önlemlerle şiddetinin azaltılması sağlanmalıdır. Alınması gereken ilk önlem kilo artışının dengelenmesidir. Gereksiz yere alınan kilolar bel ağrısının artmasına neden olmaktadır. Bel ağrısının önlenmesinde en önemli nokta yataktan kalkarken beli zorlamamaktır. İlerleyen haftalarda yataktan kalkarken önce yan dönmek, sonra doğrulmak gerekir. Eğer mekik çeker gibi direk kalkılırsa tüm vücut ağırlığı bel eklemlerine yüklenecektir. Otururken beli yastık ile desteklemek, hamilelik öncesi ve erken haftalarda bel kaslarını güçlendirmek rahat bir hamilelik geçirmenizi sağlayacaktır. Özellikle yüzme, pilates gibi orta hat kaslarının güçlendiği fiziksel egzersizler son derece yaralı olacaktır.

Gebelik Sırasında Bel Ağrısına Karşı Egzersizler

1- Düz bacak kaldırma: Sırt üstü yatarken, bir bacağınızı düz bir biçimde 45 derece yukarı kaldırın ve yavaşça aşağı indirin. Her bacak için 10 kez tekrarlayın.

2 - Dört ayak pozisyonunda kalça çalıştırma: Emekleme pozisyonunda iken bir bacağınızı, tekme atar gibi geriye doğru uzatın ve yavaşça geri getirin. Her bacak için 10 kez tekrarlayın.

3- Aktif gövde egzersizi: Sırt üstü yattıktan sonra dizlerinizi kırın. Bu pozisyonu koruyup kollarınızı karnınızda kavuşturun, başınız ile omuzlarınızı hafifçe yukarı kaldırın ve yavaşça aşağı indirin. Bu hareketi, on kez tekrarlayın.

4- Kalça çalıştırma: Sırt üstü yattıktan sonra dizlerinizi kırın. Bu pozisyonu koruyup ellerinizi ensenizde birleştirin. Daha sonra belinizi ve kalçalarınızı kasarak, belinizi yukarı doğru kaldırıp çukur yapmaya çalışın. Çalışmayı, on kez tekrarlayın.

5- Bel ve kalça güçlendirme: Emekleme pozisyonunda iken belinizi çukur ve ardından kambur yapın. Hareketi kontrollü yapmaya ve 10 kez tekrarlamaya çalışın.

Son Dakika Kadın Haberleri için aşağı kaydırın