Diyet yapmaya başlayanların diyetlerini kısa süre sonra bırakmasının en büyük nedeni diyeti bozdukları anda diyete son vermeleridir. Diyeti Bozunca Ertesi Gün Ne Yapmalıyım sorusunun cevabını bildiğinizde diyetinizi sonlandırmanız da gerekmeyecektir.Peki diyette kaçamak nasıl düzeltiriz.İşte tüm detaylar...

Diyeti bozunca o gün yerdiğiniz tüm yiyecekleri ve içecekleri kalem kalem yazın. Daha sonra sitemizden tüm bu gıdaların kalori değerini öğrenin. Kalori değerini öğrendiğinizde günlük ihtiyacınız olan kalori miktarından çıkarın. Kalan kalori miktarı, telafi etmeniz gereken miktardır. Aşağıda hesaplaması verilmiştir.

Telafi Edilmesi Gereken Miktar = Alınan Kalori (-) Günlük Kalori İhtiyacı

Örneğin diyeti bozunca o gün içinde 3000 kalori aldınız, Günlük kalori ihtiyacınız ise 1900 kalori diyelim. bu durumda 3000-1900= 1100 kalori fazladan aldınız. 

Bu durumda diyet listeniz 1400 kalorilik bile olsa günlük kalori ihtiyacınıza göre hesaplama yapın. Bu durumda o günü nötr geçmiş olacaksınız. 1100 kaloriyi telafi etmek için sonrası 1-2 günde diyet listenizi 1400 den 1300-1250 gibi değerlere düşürebilirsiniz.

Ve ekstra spor aktiviteleri ile ertesi gün bu fazladan kaloriyi telafi etmiş olacaksınız. Bu durum yazdığımız kadar basit değil tabi ki, Bir gün dahi diyeti bozmak sizi sonraki 1-2 gün oldukça zorlayacaktır. Fakat yine de diyeti tamamen bırakmaktan iyidir. Bu gibi durumlar için diyet listenizi hazırlayan diyetisyen hekim size daha detaylı bilgi verecektir.

Dikkat etmeniz gereken şey ise diyet bozduğunuz için ertesi gün alınan kalori miktarınız riskli bir şekilde kısmaktır. Bu durumda vücut gereksinimlerini karşılamakta zorlanır ve sağlık problemleri ortaya çıkabilir. Diyetisyenin yaptığı listeden çok az bir miktar keserek genelde bu fazla kaloriyi spor ile telafi etmek önerimizdir.

Son Dakika Kadın Haberleri için aşağı kaydırın