Yeni güne güzel bir kahvaltıyla merhaba demek sağlıklı ve iyi bir yaşamın en önemli temel ögelerinden biri. Kahvaltı kadar kahvaltı da tükettiklerimiz de büyük önem taşır. Protein ve lif barındıran bir kahvaltı gün içinde daha fazla enerji sağlayarak daha uzun süre tokluk hissi sağlar. Kilo vermek isteyenlerin ve formuna dikkat edenlerin için tüketmekten vazgeçtikleri besinlerden ilki reçeldir. İşte bu duruma alternatif bir şekersiz reçel tarifi:

Malzemeler

2 kg patlıcan

5 kg çekirdeksiz yeşil üzüm

Hazırlanışı

1. Çekirdeksiz üzümler yıkanıp bir tülbent içerisinde ezerek suyunu sıkın. Sıktığınız üzüm suyunu bir tencerede kaynatın.

2. Patlıcanları yıkayıp aralıklı bir şekilde soyun.. Sağ ve sol taraflarına iki çizik atın. Temizlediğiniz patlıcanları, kaynamış suyun içine atın ve 10 dakika kaynatın. Siyah suyu çıkan patlıcanları süzüp sonra soğuk suda 2-3 dakika bekletin.

3. Soğuk suda beklettiğiniz patlıcanları, kaynamış üzüm suyuna atın. Reçel kıvamına gelene kadar kısık ateşte kaynatın.

4. Reçel kıvamını almış olan patlıcanları serin yerde saklanmak üzere üzere cam kavanozlara doldurulup, kapaklarını sıkıca kapatın.

5. Hazırlanan patlıcan reçelini, şeker ilave etmeden olduğu gibi kahvaltı masanızda kullanabilirsiniz. İsterseniz karanfil atarak da tatlandırabilirsiniz.

Son Dakika Kadın Haberleri için aşağı kaydırın.