Protein diyetinin en önemli avantajı bu diyet ile verdiğiniz bu kiloların artık geri alınmamasıdır. Çünkü protein diyeti ödem atıcıdan çok yağ yakmaya yardımcı bir diyettir.Göbek çevresi gibi istenmeyen kiloların biriktiği yerlerde bölgesel zayıflamakta önemlidir.

1.Kategori: Yağsız etler Sığır eti; Kızartılmış veya ızgarada, özellikle biftek, fileto, bonfile ve kapamalık parçalarına izin verilir. Dana eti; Önerilen parçalar dana rosto, biftek ve eğer kolesterol düzeyiniz izin veriyorsa dana karaciğerdir. Not: Kuzu eti önerilmez. Bu etleri kullanırken yağsız pişirmeye özen gösterin. Kızartma tavanızın dibine birkaç damla sıvı yağ döküp bunu kâğıt havluyla tavanın zeminine yedirin. Önerilen pişirme şekli ızgaradır. Yağlı kâğıtta da pişirilebilir. Haşlamada yapabilirsiniz. 

2. Kategori: Sakatatlar Bu kategoride yalnızca ciğer (dana, sığır ya da kümes hayvanlarının ciğeri ) ve dil yenilebilir.

3. Kategori: Balık Bu besin gurubunda hiçbir kısıtlama ya da sınırlama yoktur. Ton balığı konservesi yağsız olmak koşulu ile yenilebilir. Limon suyu dökülebilir. Çeşitli otlar kullanılabilir. Fırın, ızgara, yağlı kağıtta pişirilebilir. 

4. Kategori: Deniz Ürünleri Kabuklular ve yumuşakçalar bu guruba girer; karides, yengeç, midye, ıstakoz, kerevit vb

5. Kategori: Kümes Hayvanları Ördek ve kaz gibi düz gagalılar dışında, derisi alınmak kaydıyla bütün kümes hayvanları yenilebilir. Pişirme sırasında etin kurumasını önlemek için deriyi en son tabağınızdayken ayırın. Kanat haricinde tavuğun her yerini yiyebilirsiniz. Beyaz eti en az yağ içeren kısmıdır. Hindi etinin her şekli; dilimlenerek tavada ya da butları fırında, mantar ve sarımsakla pişirilebilir.

6. Kategori: Az Yağlı ya da Yağları Ayıklanmış Jambon Son yıllarda, yüzde 2-4 arasında değişen yağ oranıyla en yağsız et ve balıklardan daha az yağlı olan, hafif tütsülenmiş tavuk ve hindi etleri marketlerde bolca bulunuyor. Bunlara izin var hatta kolay erişilmeleri nedeniyle rahatlıkla yiyebilirsiniz.

7. Kategori: Günde 2 Litre Su Bu listedeki tek zorunlu kategori budur, diğerleriyse isteğe bağlıdır. Sıvı alımı kesinlikle gereklidir ve tartışmasız kabul edilmelidir. Su haricinde maden suyu, kahve, çay, yeşil çay, neskafe ( dilerseniz light süt ilave edebilirsiniz ), diyet ( light) içecekler içebilirsiniz.

8. Kategori: Yağsız Süt Ürünleri ( yoğurt, beyaz peynir ve diğer süt ürünleri ) Yağsız meyveli yoğurtlara da izin vardır. Ancak günde bir kutu yenebilir.

9. Kategori: Günde 2 Litre Su Bu listedeki tek zorunlu kategori budur, diğerleriyse isteğe bağlıdır. Sıvı alımı kesinlikle gereklidir ve tartışmasız kabul edilmelidir. Su haricinde maden suyu, kahve, çay, yeşil çay, neskafe ( dilerseniz light süt ilave edebilirsiniz ), diyet ( light) içecekler içebilirsiniz. 

10. Kategori:1.5 Çorba Kaşığı Yulaf Kepeği Yulaf kepeği, fazla kilolarınla mücadelende doygunluk hissi ve kalori kaybı sağladığından, değerli bir müttefiktir. İsterseniz 1.5 çorba kaşığı yulaf kepeğini yoğurdunuzun içersine katarak yiyebilirsiniz veya aşağıda verilen galetayı yaparak da kullanabilirsiniz. Yulaf kepeği galetası: 1.5 çorba kaşığı yulaf kepeğini bir kaseye koyun. İçine 1.5 çorba kaşığı yağsız beyaz peynir ( ya da lor ) veya yoğurdu, bir yumurtanın beyazını ya da kolesterol sorunu yoksa tamamını ekleyin. 1 çorba kaşığı aspartamla tatlandırın ya da damak zevkinize göre hafifçe tuz ekleyin. Hepsini güzelce karıştırınız. Elde ettiğiniz hamuru, yapışmaz kaplamalı bir tavaya koyun. Her iki tarafını 2-3 dakika pişirin. Hazırladığınız galetaları sabah yiyebilirsiniz veya öğleden sonra bir dilim jambonla da tüketebilirsiniz.

BUNLARA DİKKAT EDİN!

İki gün boyunca hafif bir yorgunluk hissedebilir ve uzun süreli çaba harcamanıza gerektirecek işlere kalkışmayı istemeyebilirsiniz. Üçüncü günden itibaren yorgunluk hissi ortadan kalkar ve yerini bir rahatlamaya ve baskülde motive edici rakamların sağladığı bir dinamizme bırakır. Üçüncü gündenünden sonra açlık hissedilmez. Ağız kokusu ve ağız kuruluğu hissi oluşabilir. Bu da zayıflamakta olduğunuzun belirtisidir. Daha çok sıvı tüketerek bunları hafifletebilirsiniz. 4. Günden sonra kabızlık görülebilinir. Fazla sıvı tüketmeyenler bu konuda daha hassastır. Kabızlık sizi çok rahatsız ederse yoğurdunuzun içerisine buğday kepeği de ilave edebilirsiniz. Diyeti 3 - 5 gün uygulayacaksanız vitamin alınmasına gerek yoktur. Fakat 7- 10 gün uygulanacaksa her gün multi vitamin alınmalıdır. Diyet kadınlarda regl döneminden önceki 3-4 günde uygulanmamalıdır. Çünkü o dönemde vücutta su tutulduğu için zayıflasa dahi bunu gözlemleyemeyebilir. Regl sona ermesi beklenmelidir. Bu diyet 3 gün uygulanırsa beklenen kilo kaybı 1 – 2,5 kg arasıdır. 1 günlük uygulanırsa genellikle 1 kg verilir. 5 gün uygulanırsa 2 – 3 kg kilo kaybı görülebilir. 

Son Dakika Kadın Haberleri için aşağı kaydırın