İstanbul Boğazı'nı Esir Alan Sisin Ekonomik Bedeli Belli Oldu! Tam 10 Milyon Dolar

İstanbul'da etkisini gösteren yoğun sis gemi ticaretinin aksamasına neden oldu. Zararın bedeli 10 milyon dolar olarak açıklandı.

07.11.2021-16:40 - (Son Güncelleme: 07.11.2021-16:53)

İstanbul'da 2 gündür etkisini gösteren yoğun sis, deniz ulaşımını olumsuz yönde etkiledi. İstanbul Boğazı'ndan geçmek isteyen yüzlerce gemi sisin geçmesini beklemek zorunda kaldı. Yaşanan sis problemi ile ilgili konuşan Ulaşım Sistemleri müdürü Prof. Dr. Mustafa Ilıcalı yaptığı açıklamada yoğun sisin dünya ticaretini aksattığını belirterek zararın 10 milyon doların üstünde olduğunu belirtti.


10 MİLYON DOLARLIK ZARAR

Ortalama bir geminin İstanbul Boğazı'ndan çıkmasının saatlik 1000 dolar olduğunu belirten Mustafa Ilıcalı, çıkışların ortalama 12 saat olduğunu belirtti. Yüzlerce geminin zarar ettiğini belirten Mustafa Ilıcalı şu sözleri söyledi; "Normal şartlarda gemiler 14 saat bekleme süreleri var. Bir geminin günlük 120 bin dolar maliyeti var. Geminin boyutuna ve taşıdığı yüküne göre verecek olursa en küçük bir geminin 12 saatlik maliyeti 12 bin dolar. Bu geminin boyutuna göre 120 bin dolara kadar çıkıyor. İstanbul Boğazı'nda yük gemilerine yoğun sis engeli! Bir günlük bekleyişin bedeli ise tam 10 milyon dolar. Gemi işletmecilerin bu beklemeden dolayı kayıpları oluyor. Bugün sis var, 14 saat demiştik 3 gündür bekleyen gemiler var. 100 geminin bir günlük maliyeti 10 milyon dolarlık bir kayıp demek. Bu yük taşıma maliyetinde dolayı bir kayıp. Peki kaza riski, bu gemi sayıları sürekli artıyor. Bir de bizim kent içi yolcu gemilerimiz var. Bunlarda her doğrultuda hareket ediyorlar. Boğazda 16 tane kesişme noktası var. Geçmiş dönemde yaşanan kazalar var. İki türlü tehlike var. Birincisi kaza riski ikincisi bekleme süreleri ve bunun maliyeti. Kazanın maliyeti hiç hesaplanamaz yani. Bunun aynı zamandan çevre etkisi var. Paris iklim anlaşmasını son zamanlarda konuşuyoruz. Gemilerin verdiği emisyonun tarihi yarımadaya verdiği etkisi var. Yalılar üzerinde etkisi var. İnsan sağlığı üzerinde etkisi var, deniz canlıları üzerinde etkisi var. Ne olacak peki, buna itiraz ediliyor. Bir müddet sonra aynen karayollarındaki gibi denizde de kuyruk oluşacak. Deniz ticareti muazzam artıyor. 2019'da 12 milyar dolarlık bir ticaret hacmi var. Bunun yüzde yirmi beşi Akdeniz havzasında. Bulunduğumuz coğrafi konum itibariyle tam geçiş noktasındayız"

DNC Medya
DNC Medya
bilgi@haber365.com.tr
YORUM YAZ..

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Modal