İhracatta Tarihi Fırsat: Çin'den Vazgeçip Türkiye'yi Seçtiler!

Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği (TAYSAD) Başkanı Albert Saydam, ‘Çin ve diğer Uzakdoğu ülkelerine verilen siparişler Türkiye'ye kayıyor. Bu fırsatı iyi değerlendirmeliyiz’ ifadelerini kullandı.

10.01.2022-17:43 - (Son Güncelleme: 10.01.2022-17:43) İhracatta Tarihi Fırsat: Çin'den Vazgeçip Türkiye'yi Seçtiler!

2021 yılında otomotiv ihracatında ürün grupları bazında en fazla payı olan tedarikçiler, 2022’de de yurt dışı satışında yüzde 20’ye yakın büyüme hedefliyor. Otomotiv ihracatında 2022’de yüzde 13’e yakın artış hedeflenirken, tedarikçide bu rakam yüzde 202ye yaklaşıyor. 

Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB) verilerine göre, 2021 yılının otomotiv ihracatında bir önceki yıla oranla yüzde 15 artış yaparak 29,3 milyar dolar oldu. Türkiye ihracatında otomotiv sektörü 16. kez zirveyi gördüğü belirtildi. Otomotiv sektörü, çip krizine rağmen 2021 yılı ihracatında büyüme sağladı. 


AVRUPALI FİRMALAR TEDARİKTE TÜRKİYE'YE YÖNELDİ

Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği (TAYSAD) Başkanı Albert Saydam, otomotiv sektöründe 2021 yılının ihracatında sağladıkları performansı Dünya Gazetesi’nde değerlendirdi. İhracattaki artışa, Çin ve diğer Uzakdoğu ülkelerinden Türkiye'ye kaymasında tedarik zincirinin olduğuna dikkat çeken Saydam, ‘İhracatta sadece değer bazında değil ton bazında da artış var. Cirolarımız da artıyor. Özellikle satış sonrası ve yedek parça tarafında talep artışı oldu. Avrupalı otomotiv firmaları, pandemiyle birlikte tedarik zincirlerinde yaşanan sıkıntıları aşmak için Türkiye gibi yakın pazarlara yöneldi. Bunu hemen hemen tüm üyelerimiz hissediyor’ ifadelerini kullandı. 

ÇİP KRİZİ OLMASAYDI DA OTOMOBİLİ GEÇEBİLİRDİK

Çip krizinden kaynaklı 150 bin adet siparişin silindiğini ifade eden Albert Saydam, ‘Bunu da ortalama ile çarptığımız zaman esasında yine 12 milyar doların biraz daha üzerinde bir otomotiv ihracatı olacağını biliyoruz. Ancak unutmamak gereken nokta şu ki, ihracatta ana sanayinin gönderdiği araç adedi arttıkça, bu tedarik sanayiye de olumlu yansıyor. Ancak yine de fark bu kadar olmazdı. Dolayısıyla çip krizi olmasa da tedarik sanayi otomobili geçebilirdi’ diye konuştu. 

TEDARİK SANAYİNDE YATIRIMLAR ARTIYOR

Talepler doğrultusunda elektrikli araçların sektörde yatırımlarını da artırdığını ifade eden Saydam, 2 Ana sanayide artan yatırımlar paralelinde, tedarik sanayisinde de yatırımlar artıyor. Sadece yerli değil, yabancıların yatırımı da artıyor. Bu eğilim 2022'de de sürecek’ dedi.


2022 İHRACAT HEDEFİMİZ 33 MİLYAR DOLAR

2021 yılının otomotiv ihracatında bir önceki yıla oranla yüzde 15 artış yaparak 29,3 milyar dolar olduğu konusunu değerlendiren OİB Başkanı Baran Çelik, ‘Geçen yıl yarı iletken çip kriziyle başlayan, diğer ham madde tedarik problemleri ile süren ve artan maliyetlerle daha da derinleşen sorunlar, global çapta olduğu gibi ülkemiz otomotiv sektörünü de olumsuz etkiledi. Yaşanan tüm sorunlara rağmen geçen yılı yüzde 15 ihracat artışı ile kapatmayı başardık. Bu başarıda üstün gayret gösteren ve emeği geçen tüm firmalarımızı kutlarım’ dedi. 

Otomotiv endüstrisinin aralıkta ise tarihinin aylık bazdaki en yüksek ikinci ihracatına ulaştığını da kaydeden Baran Çelik, "Geçen ay tedarik endüstrisi ihracatımız çift haneli artarken, çekiciler ürün grubundaki artış oranımız ise yüzde 148'e çıktı. Yine ülkeler bazında Fransa, Birleşik Krallık ve Mısır gibi ülkelere çift haneli ihracat artışlar kaydettik" dedi.

ELEKTRİKLİ ARAÇLARA YÖNELİK YATIRIMLARIN ARTMASI, GELECEĞE ÜMİTLE BAKMAMIZI SAĞLIYOR 

2022 yılında üç ana konuya odaklandıklarını söyleyen Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği (TAYSAD) Başkanı Albert Saydam, konuları şu şekilde sıraladı; Elektrikli dönüşümün devamı, sürdürülebilirlik ve yeni pazarlar.’

Türkiye’nin elektrikli araçlara dönüşüm sürecinin bir önceki yıla göre daha olumlu bir tablo izlediğini ifade eden Albert Saydam, ‘2021'de elektrikli araçlara yönelik yatırımların artması, geleceğe ümitle bakmamızı sağlıyor. Türkiye'de son dönemde batarya konusunda alınan yatırım kararları da bu noktada çok önemli’ diye konuştu.


Elektrikli araç dönüşümüne hazır olmayan pazarların yerli tedarikçiler için fırsat olduğunu belirten Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği (TAYSAD) Başkanı Albert Saydam, ‘Elbette elektrifikasyon bizim çalışmalarımızın merkezinde olacak. Ancak dünyanın her yeri Norveç değil. Bazı ülkelerde 2035'te halen yüzde 60 oranında fosil yakıtların kullanılması söz konusu’ ifadelerine yer verdi.

DNC Medya
DNC Medya
bilgi@haber365.com.tr
YORUM YAZ..

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Modal