Dünya devi logosunu değiştiriyor

Volkswagen pazarlama işlerinden sorumlu isimi olan Jochen Sengpiehl, "fazla Alman" olarak nitelediği markanın çok yakında yeni bir logo tanıtacağını ve 2015 yılında ortaya çıkan Dieselgate skandalından önce kazanmış olduğu imajına kavuşmak için daha farklı satış ve pazarlama politikaları izleyeceklerini belirtti. Burada özellikle Volkswagen'in en zorlu rakiplerinden biri Avrupa'da son dönemde hem ArGe hem de üretim faaliyetleri açısından atağa geçen Güney Koreli üretici Hyundai ve grubun kardeş markası KIA olduğunun ve rekabetçi fiyat farkı sebebi ile pazar payları arasında doğrudan geçişlerin yaşandığı ifadeleri kullanıldı

Geçtiğimiz haftalarda Matthias Müller'in yerine gelen yeni CEO Herbert Diess ile daha fazla hız kazanması beklenen değişim sürecinde Volkswagen, 2020'ye kadar yapacağı elektrikli model atılımı ve imaj tazeleme için ayırdığı 20 milyar Euro'luk bütçenin büyük bir kısmını kurumsal iletişim bölümleri ve reklam ajanslarına ayıracağı vurgusu yapılıyor.

Özellikle Dieselgate skandalı sonrası borsada hisse değerlerinde büyük kayıp yaşayan şirket bu yapacağı yeni atılımlar ve ArGe çalışmalarının akabinde borsa değerlerinde de artış yaşaması planları yapıyor. Volkswagen yaşanan skandal sonrası borsada yüzde 20 hisse kaybetmiş olan şirketin yaklaşık kaybı 10 milyar dolar civarında seyretmişti

Emisyon testi manipülasyonu haberlerinden sonra, Volkswagen hisselerinde sert düşüşler görülmüştü. Olayın ilk günlerinde 161,17 avrodan kapanmış ve olay haftanın ilk seansına 145,95 avrodan başlamıştı Volkswagen hisselerindeki düşüş, aynı günler içinde de devam etmişti

Son Dakika Ekonomi Haberleri için aşağı kaydırın.