27 Mayıs 2019
  • Istanbul 19°
  • Ankara 11.11°
  • Izmir 17.22°
İmsak 03:37
Güneş 05:30
Öğle 13:06
İkindi 17:04
Akşam 20:32
Yatsı 22:17
BIST86.072
Dolar6,0881
Euro6,8297
Altın251,95

Türkiye, ABD'nin Alternatifini Çabuk Buldu!

ABD ile yaşanan krizin ardından Türkiye yönünü başka devletlere çevirdi. Bu yönde ilk adım olarak Çin, Meksika, Rusya ve Hindistan'ın 2,8 trilyon dolarlık ithalat pazarına girilecek. Bu doğrultuda özel stratejiler belirlenip uygulamaya konulacak.

Türkiye'nin yeni dönemde ihracatta öncelikli devletler olarak tespit ettiği Çin, Meksika, Rusya ve Hindistan'ın ithalat pazarının büyüklüğü 2,8 trilyon doları geçiyor. Türkiye, bu pastadan daha fazla pay toplayabilmek için söz konusu devletere dönük özel politikalar uygulayacak.

ERDOĞAN SİNYALİ VERMİŞTİ

Erdoğan, bu stratejilerinin ilk sinyalini geçtiğimiz günlerde ilan ettiği 100 günlük icraat programında vermiş, bu programda, Ticaret Bakanlığının amaçları çerçevesinde, Çin, Meksika, Rusya ve Hindistan'a ihracatın öncelikli meseleler içinde olduğunu aktarmıştı.

"MADE IN TURKEY" YAZISI BU COĞRAFYADA YAYGINLAŞACAK

Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan da ihracat atağına kalkacaklarını, özel pazarlara özel stratejiler uygulanacağını ve "ihracatla büyüme amacı" kapsamında "made in Turkey" yazısını bu coğrafyalarda çoğaltmak için yoğun uğraş yürüteceklerini söylemişti.

2,8 TRİLYONLUK PAZARIN 1,8 TRİLYON DOLARI ÇİN'DE

AA muhabirinin aktardığı ayrıntılara göre, 2017 itibarıyla Çin, Meksika, Rusya ve Hindistan'ın ithalat pazarının toplam büyüklüğü 2,8 trilyon doları aştı. Bunun 1,8 trilyon dolarını Çin pazarı meydana getirdi.

TÜRKİYE PASTADAN DAHA ÇOK PAY ALMAK İSTİYOR

Söz hususu devletlere toplam ihracatı 7 milyar dolar düzeyinde olan Türkiye, bu pastadan daha fazla pay alabilmek için söz hususu devletlere dönük özel stratejiler ve eylem planları tespit edecek.

Son Dakika Ekonomi Haberleri için aşağı kaydırın.

Yorum Yaz

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.