Dünyanın en değerlisi Apple oldu: Listede Türkler yer almadı

Geçtiğimiz sene Amazon'a zirveyi kaptıran listenin gediklisi Apple, tekrardan dünyanın en değerli 500 şirketi arasına girmeyi başardı. Brand Finance tarafından hazırlanan listede ise herhangi bir Türk şirket yer almadı. İşte detaylar...

17.01.2024-21:42 - (Son Güncelleme: 17.01.2024-21:42)

Dünya üzerinde kurulan birçok şirket her alanda yarışmaya devam ediyor. İlk günden bu yana Apple, geçtiğimiz yıl zirveyi Amazon’a bıraksa da zirvedeki yerini korumaya devam ediyor.

Apple tahtını yine geri aldı

Uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance tarafından hazırlanan "Global500 – Dünyanın En Değerli 500 Markası 2024" çalışmasının sonuçları belli oldu. Değerini geçen yıla göre yüzde 74 artırarak 516,6 milyar dolara çıkaran Apple "dünyanın en değerli markası" oldu. Apple, en yakın takipçisi ve ikinci sırada olan Amazon’a 176,2 milyar Dolar fark attı. 2021 ve 2022 yıllarında da listede ilk sırada yer alan Apple, geçen yıl tahtını Amazon'a kaptırmıştı. Apple'ı sırasıyla yaklaşık 340,4 milyar dolar marka değeriyle Microsoft, 333,4 milyar dolarla Google takip etti.

Dünyanın en değerli 20 şirketi

Türk şirketler yer almadı

Tablonun en altında yer alan markanın değeri 4,8 milyar doları bulurken, bu rakama ulaşamadığı için Türk markaları sıralamada bu yıl da yer almadı. Brand Finance Türkiye Direktörü Muhterem İlgüner’in yaptığı değerlendirmede Apple'ın marka değerinde yüzde 74 artış elde ettiğini belirterek, şirketin yeni pazarlar oluşturarak, giyilebilir cihazlarla ekosistemini genişleterek ve katma değerli telefonlar geliştirerek başarı sağladığını söyledi. 

İşte dünyanın en değerli ilk 20 şirketi;

1) Apple

2) Microsoft

3) Google

4) Amazon

5) Samsung

6) Walmart

7) Tiktok

8) Facebook

9) Deutsche

10) ICBC

11) Verizon

12) State Grid

13) Instagram

14) China Construction Bank

15) Starbucks

16) Agricultural Bank

17) Tesla

18) Oracle

19) Home Depot

(AA)


Abdullah Şaşkın
abdullahsaskin@haber365.com.tr
YORUM YAZ..

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Modal