Çocuklarda Yemek Yeme Alışkanlığı

Çocuklara yemek yeme alışkanlığı kazandırılması anne ve babaların en çok sorun yaşadığı konulardan biri. Peki çocuklara yemek yeme alışkanlığı nasıl kazandırılır? İşte detaylar…

10.05.2021-13:51 - (Son Güncelleme: 22.06.2021-16:57)

Çocukluk döneminin en büyük problemlerinden biri yeme bozukluklarıdır. Ebeveynlerin en sık zorlandığı ve uzmanlara baş vurduğu konuların başında olan çocuklarda yemek yeme alışkanlığı kazandırılması konusunu sizler için araştırdık. 

Çocuk-Ergen Terapisti Muazzez Yaşbala, çocukluk döneminde en zor geçen sürecin beslenme dönemi olduğunu, anne babaların bu süreçte oldukça zorlandığını ve yanlış yöntemlerle çocuklarda yemek travması oluşturduklarına dikkat ederek, açıklamalarda bulundu.

ÇOCUKLARDA YEMEK YEME ALIŞKANLIĞI

Birçok ebeveynin karşılaştığı zor durumlardan biri, çocuklarına yemek yeme alışkanlığı kazandırmak. Yemek yeme sürecinin anneyle ilk temas anından başladığını dile getiren Muazzez Yaşbala,’Yemek yeme bebek için anne ile temas kurma, sıcaklık, yakınlık ve bağ kurmada çok önemli’ ifadelerini kullandı’ dedi ve çocuklar için oldukça önemli olan yemek yeme süreci hakkında önerilerde bulundu. 

ÇOCUKLARA YEMEK YEME ALIŞKANLIĞI KAZANDIRMANIN YOLLARI

Çocuklar kendi başlarına yeme alışkanlığı edinmeye başladığı sürede, az yeme ve seyrek yemek yeme gibi durumların yaşanabileceğini belirten Yaşbala, bu durumun normal olduğunu belirterek devam etti;’ Çocuklar, kendileri beslenmeye başladıkları zaman iştahsızlık, az ve yavaş yemek yeme gibi davranışlar gösterebilir. Geçici olarak yiyeceğe düşkünlük ya da yemeği reddetme gibi durumlar bu dönemde görülen yaygın bir sorundur. Normal gelişimin bir parçası olarak kabul edilen bu durum, aslında çocuğun bağımsızlığının bir ifadesidir. Özellikle özerklik dönemine girdiği 24. aydan sonra çocuğun kendini bir birey olarak kabul ettirmek istemesi ve 'Benim dediğim olur' davranışları sergilemesi bu yaşın özelliğidir’ şeklinde konuştu.

Yeme bozuklukları nedenlerine bakıldığında birçok travmayla karşılaşıldığına dikkat çeken Muazzez Yaşbala, yemek problemlerinin nedenlerine ilişkin de şu bilgileri paylaştı; ‘Çocuğun psikolojisi, duygu durumu, annenin ruhsal sorunları, çocuğun anne-babasının ilgisini çekmek istemesi gibi birçok neden söyleyebiliriz.’ 

ÇOCUKLARIN BESLENME SÜRECİNDE EBEVYNLERİN YAPTIĞI HATALAR

Televizyon Karşısında Yemek Yedirilmemeli

Öncelikle bir çocuğun yemek yeme alışkanlığı kazanmasını istiyorsanız, çocuğa yemek yedirmeyi bırakmalısınız. Hele ki çocukların televizyon karşısında uyuşturularak yemek yedirilmesinin, hem sağlık hem de psikolojileri için oldukça tehlikeli bir durum teşkil ettiğini belirten Yaşbala, anne babaları uyardı.

Çocuğum Neden Yemek Yemiyor? 

Anne ve babaların ilk peşine düştükleri sorusunun ‘ çocuğum neden yemek yemiyor?’ olduğunu belirten Yaşbaka, 'Yemek saatleri düzenli ve hep aynı saatte olmalıdır. Ailenin hep birlikte masaya oturması, herkesin bir yerinin olmasına dikkat edilmeli. Çocuğun yemek sırasında her istediğini yapmak, onun yemek yeme alışkanlığı kazanmasını engeller. Televizyon karşısında, tablet verilerek, ayakta dolaşarak yemek isterse bu konuda sınırlar konulmalı. Bazı ifadeler çocuğun daha az yemesine ve tepkiler vermesine neden olabilir. Örneğin 'Bu tabağı bitirmezsen sana pasta yok’ gibi ifadeler yemek alışkanlığını olumsuz etkiler’ dedi.

Çocuğun Yemek Yemesi İçin Israrcı Olmayın 

Muazzez Yaşbala, çocuğa yemek yemesi için ısrar etmenin ve baskı yapmanın çocuk üzerinde olumsuz etkiler oluşturabileceğine dikkat çekerek şunları söyledi: ‘Çocuğunuzla inatlaşmak problemin daha da artmasına yol açabilir. Anne ve baba, çocuğun yemek alışkanlığındaki olumsuz değişiklikleri anlamaya çalışmalıdır. Çocuğu zorlamadan, saygı duyan bir tutum sergilemek gerekir. Ayrıca yemek yeme ile ilgili bazı durumlar yaş özelliği olarak kabul edilmeli. Çoğu durumda bazen çocuk iyi besleniyordur ancak ebeveynlerin beklentisi doğrultusunda yemiyordur. Çocuklarda yemek yeme alışkanlığında tüm bunları dikkate almak çok önemli.’ Şeklinde konuştu.

YORUM YAZ..

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR