Bankada parası olanlar dikkat! Yargıtay'dan emsal karar: Banka sorumlu tutuldu!

İzmir'de bilgisi dışında iki ayrı hesabından başka hesaplara 163 bin 480 TL para transferi yapıldığını iddia eden müşteri yargıya başvurdu. Mahkemenin bilirkişi heyeti raporuna göre banka sorumlu tutuldu.

24.05.2022-14:34 - (Son Güncelleme: 24.05.2022-15:01)

İzmir'de bilgisi dışında iki ayrı hesabından başka hesaplara 163 bin 480 TL para transferi yapıldığını iddia eden 23 yaşındaki mimar Zekeriya Bozkurt, konuyu yargıya taşıdı. Mahkemenin görevlendirdiği bilirkişi heyetinin raporunda, "Davalı bankanın yeterli risk-teyit mekanizmalarına ait doğrulamaları gerçekleştirememesi sonucu meydana geldiği kanaati oluşmuştur" denildi. Bozkurt'un avukatı Demir, "Davanın sonuçlanması halinde emsal bir karar çıkacaktır" dedi.

İzmir'de ikamet eden iç mimar ve turizm firması sahibi Zekeriya Bozkurt'u, geçtiğimiz sene 18 Şubat günü saat 00.23'te arayan bir bankanın çağrı merkezi görevlisi, hesabından para çekildiği ve bilgisinin olup olmadığını sordu.Ancak görüşme hat kesildiği için tamamlanamadı. Bozkurt, hemen mobil bankacılık işleminden hesabını kontrol etti. Bozkurt, iki ayrı hesabından rızası olmadan toplam 163 bin 480 TL para çekildiğini fark etti. Aynı gün saat 01.30 sıralarında Buca Şirinyer Polis Merkezi'ne giden Bozkurt, hesabından bilgisi olmadan havalenin yapıldığı hesap sahipleri S.Y. ve M.E.A.'dan şikayetçi oldu.

Zekeriya Bozkurt, konuyu ayrıca avukatı Nazlı Demir aracılığıyla, bankanın kusurunun bulunduğu gerekçesiyle mahkemeye taşıdı. Avukat Demir'in başvurusuyla İzmir 2'nci Tüketici Mahkemesi'nde dava açıldı.

Bilirkişi heyeti inceledi

Bilirkişi heyetinin incelemesinin ardından heyet raporunda: "Davacının bankacılık ve kişisel bilgilerinin üçüncü kişilerin eline geçmesi sonucu, davalının bankacılık sistemine (çağrı merkezi/telefon ya da internet bankacılığı) tek kullanımlık SMS şifre gönderilmeden giriş yapılması sonucu önce küçük miktarlı para transferlerinin gerçekleştirilmesi, daha sonra mobil bankacılık sisteminin yüklenmesi sonrası yüksek miktarlı para transferinin davalı bankanın yeterli risk-teyit mekanizmalarına ait doğrulamaları gerçekleştirememesi sonucu meydana geldiği kanaati oluşmuştur." ifadelerine yer verildi.

Yaşadıklarını anlatan Zekeriya Bozkurt: "Avukatım aracılıyla gerekli hukuki süreci başlattık. Sonuçlanmasını bekliyorum. Paramı son kuruşuna kadar istiyorum." sözlerinde bulundu.


"Bankanın kusurlu olduğu ortaya çıktı"

Avukat Nazlı Demir, konuya ilşkin: "Müvekkilim bize başvurduktan sonra savcılık aracılığıyla hem Zekeriya Bozkurt hem de paranın transfer edildiği kişilerin hesabına bloke konulmasını istedik. Bankadan bize bloke konulduğu bilgisi iletildi. Ancak sonrasında blokenin konmadığını öğrendik. Tüketici Mahkemesi'ne başvurarak davamızı açtık. Davayı açma gerekçemiz şöyle. Müvekkilin hesabından para çıkışında önlem alınmaması. Ayrıca gerekli blokelerin konmaması nedeniyle şüphelilerin eline bu paranın geri dönülemez şekilde geçmesi. Gelen bilirkişi heyet raporuna göre müvekkilim tamamen kusursuz, bankanın ise kusurlu olduğu ortaya çıktı" ifadelerini kullandı.

"Tüketicileri uyaralım"

Tüketicilere uyarılarda bulunan Avukat Nazlı Demir: "Banka bu nedenle gerekli sistemi oluşturmak zorundadır. Ancak gerekli sistemi oluşturmadığı için bu para transferinin bankayı arayarak mı yoksa mobil uygulama kullanılarak mı yapıldı bilmiyoruz. Bizim düşüncemiz; Zekeriya Bozkurt'un kimlik bilgilerini ele geçiren kişilerin bankayı arayıp bu transfer işlemini gerçekleştirdiği yönündedir. Banka ses analizlerini saklamaktadır. Davanın sonuçlanması halinde emsal bir karar çıkacaktır. Tüketicileri uyaralım. Siz de eğer habersiz gerçekleşen banka işlemlerinden mağdur olduysanız, konuyu Tüketici Mahkemesine taşıyın." dedi.

Mehlika Karadayı
mehlikakaradayi@gmail.com
YORUM YAZ..

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Modal