20.03.2020-08:44 (Son Güncelleme:26.09.2021-09:46)


1

Bağışıklık sistemi, bizi her türlü hastalığa karşı koruyan biyolojik yapı ve süreç sistemlerinden oluşur. Mikrop ve virüslere karşı koruyucu bir kalkan görevi gören bağışıklık sistemini güçlendirmek için hangi besinleri tüketmeliyiz? İşte bağışıklık sistemini güçlendiren besinler...



2

Çay (Siyah, Yeşil, Hint fesleğeni)

Çay (Siyah, Yeşil, Hint fesleğeni)

Siyah ve yeşil çayda bulunan amino asit bağışıklık sistemini güçlendirir. Virüslerle mücadelede yardımcıdır. Yeşil çay antioksidan C ve E vitaminlerine göre daha yararlıdır. Hint fesleğeni Ayurvedik tıpta sıkça kullanılan fesleğen bitkisinden gelir ve sağlık için oldukça faydalıdır.



3

Hindistan Cevizi

Hindistan Cevizi

Hindistan cevizi metabolizmayı hızlandırarak kilo vermeyi kolaylaştırır. Yapıla araştırmalar Hindistan cevizi yağında defne asidi bulunduğunu göstermiştir. Defne asidi tükürük ile temas ettiğinde monolorine (monolaurin) dönüşür. Anne sütünde de bulunan monolorin bağışıklık sistemini güçlendirmek için oldukça faydalıdır.



4

Greyfurt

Greyfurt

C vitamini açısından zengin olan greyfurt, soğuk algınlığı, grip ve diğer benzer hastalıklara karşı savaşmak için mükemmel bir besindir. Ayrıca güçlü bir bağışıklık sistemi için vücudun ihtiyaç duyduğu diğer besinlere de sahiptir.



5

Mantar

Mantar

Mantarlar protein, lif, B ve C vitaminleri, kalsiyum ve mineraller içerdiklerinden bağışıklık sistemi için tam bir güç kaynağıdırlar. Aynı zamanda vücudu enfeksiyonlara karşı koruyan beyaz kan hücrelerinin üretimini de artırmaya yarar.



6

Tatlı Patates

Tatlı Patates

Virüs ve bakterilere karşı koruyucu bir kalkan oluşturabilmek için A vitamininden zengin bir besin olan tatlı patates beslenme alışkanlığına dahil edilmelidir. Cildin kirli maddeler barındıran havayla ilk temas eden hücre olduğunu düşündüğümüzde cildi koruyan bir besin çok önemlidir. Tatlı patates cildi sağlıklı ve güçlü tutar.



7

Yaban Mersini

Yaban Mersini

Kanser dahil birçok sağlık sorununu önlemede yardımcı olduğu bilinen yaban mersininin besin değeri oldukça yüksektir. Diğer meyvelere kıyasla yaban mersininin antioksidan kapasitesi daha yüksektir. Şeker içeriği ise daha düşük olduğundan bağışıklık sistemine güç kazandırabilir.



8

Keten Tohumu

Keten Tohumu

En iyi bitkisel Omega-3 kaynağı olan keten tohumu anti-oksidandır. Serbest radikallerin neden olduğu hasarı azaltarak bağışıklık sisteminin güçlenmesini sağlar.



9

Karnabahar

Karnabahar

Yüksek antioksidan içeriğe sahip olan karnabahar bağışıklık sistemini güçlendirerek tüm vücut işleyişini iyileştirir. Ayrıca içeriğinde kolin ve glutatyon bulunduğundan dolayı her türlü hastalığı uzak tutar ve sindirim sistemi sağlığını korumada da destek olur.



10

Karanfil ve Zerdeçal

Karanfil ve Zerdeçal

İyileştirici özelliği ile bilinen zerdeçal, daha hızlı iyileşmesi için yaralar üstüne de uygulanır. Antioksidan içeriğinden dolayı, aynı zamanda kanser karşı güçlü bir besindir. Karanfil de öksürük ve soğuk algınlığına karşı koruyucu bir özelliğe sahiptir. Ayrıca, diş ve boğaz ağrılarına da iyi gelir.