Bacağa Vuran Fıtık Ağrısı Nasıl Geçer?

Son zamanlarda en sık rastlanan ve büyük rahatsızlıklara neden olan bel fıtığı hastalığının ilerlemesi bacağa vurur ve şiddetli ağrılara neden olur. Peki bacağa vuran bel fıtığı hastalığı nasıl geçer ve tedavisi nedir? İşte detaylar...

30.07.2020-10:04 - (Son Güncelleme: 10.05.2021-14:50)Bacağa Vuran Fıtık Ağrısı Nasıl Geçer?

Günümüzde insanların en fazla şikayet ettiği hastalıkların başında bel fıtığı gelmektedir. İnsan yaşamını bir hayli olumsuz bir şekilde etkileyen bel fıtığı rahatsızlığı yaşam kalitesini düşürmekle birlikte basit işlerin bile yapılmasına kimi zaman engel teşkil etmektedir. Günlük yaşamı etkileyen bel fıtığı ilerledikçe yürümeyi bile zorlaştırmaya başlar ve şiddetli bacak ağrılarına neden olur. Şiddetli bacak ağrıları, bel fıtığının en rahatsız eden etkilerindendir. Eğer sizde bacağa vuran fıtık ağrısı nasıl geçer, tedavi yöntemleri nedir diye merak ediyorsanız, bu soruların yanıtlarını sizin için derledik...

BACAĞA VURAN FITIK AĞRISI NASIL GEÇER?

Bel fıtığı, disk kayması olarak da adlandırılmaktadır. Bel fıtığının bazı belirtileri bulunuyor. Bu belirtiler ani olarak ortaya çıkabileceği gibi aşamalı bir şekilde kendini gösterebilmektedir. Fizik tedavi ve rehabilitasyon uygulamaları ile tedavisi yapılabilen bel fıtığı, yaşam kalitesini olumsuz olarak etkilediği için tedavisi önem kazanan bir rahatsızlıktır. Bel fıtığının bel ağrısı dışında yürümekte zorluk, bacak kasılmaları ve şiddetli bacağa vuran ağrıları, bel bölgesinde batma gibi bu rahatsızlığa haiz kişilerin sıklıkla yakındığı ciddiye alınması gereken belirtileri bulunmaktadır.

Bel fıtığından kaynaklanan ağrılar, genelde kalçada başlar ve bacaklara doğru ilerler. Her bacak ağrısı bel fıtığına işaret etmese de bu ağrılar ciddiye alınmalıdır. Fıtık kaynaklı ağrılar genelde bacaklara vurduğunda tek bir bacakta yoğunlaşarak seyrederler. Bacağa vuran fıtık ağrısını geçirmek için ise tedavisinin aksatmadan yapılması gerekir. Öncelikle bacağa vuran fıtık ağrısının nedenini bulmak gerekir.


Bel fıtığı problemleri çoğunlukla bel ve kalça bölgesi, bacaklar ve ayaklarda ağrı ve uyuşmalar olarak kendini gösterir. Bunun dışındaki birtakım belirtiler de fıtık habercisi olabilir. Bunlar:

- Bacak ya da ayaklarda yaşanan karıncalanma veya uyuşma hissi

- Kaslarda güçsüzleşme

- Hareket kabiliyetinin zayıflaması, harekette zorlanmalar

- Şiddetli ve sık aralıklarla yaşanan bel ağrısı

- Bel ile beraber bacaklara da yayılan ağrılar

- Kısa sürede yorulmak

- Denge sağlamakta zorluk

- Oturur pozisyonda veya yürüme esnasında acı duyma, zorluk yaşama


BEL FITIĞININ NEDENLERİ

Bel fıtığı omurganın dış halkasında zayıflama, yırtılma veya güç kaybı ile ortaya çıkar. Buna sebep olan etkenlerden ilki yaşlanma sonucunda omurga sisteminde oluşan dejenerasyondur. Bir diğeri ise aşırı kilodur. Çok kilolu kişilerde, vücut ağırlığı bel bacağa yüklenerek baskı yapar. Son olarak ağır bir yük kaldırırken aniden oluşan baskı da bu etkenler arasında sayılabilir.

BACAĞA VURAN FITIK AĞRISI NASIL GEÇER?

Öncelikle bel ve kalça daha sonra da bacağa vuran fıtık ağrısını azaltmak için düzenli olarak hafif tempolu yürüyüşler yararlı olacaktır. Bel bölgesini zorlamayacak düşük tempolu egzersiz hareketlerinin de bacak ve bel ağrılarına iyi geldiği görülmektedir.

Bunların yanında yüzmek de her türlü fıtık ağrısını dindirmek için çok etkili bir yöntemdir. Yüzmek bununla beraber fıtığın gerilemesine de yardımcı olarak, adeta bir fizik tedavi yöntemi işlevi görür. Bir yandan karın kaslarını da kuvvetlendirerek vücudun denge-kas koordinasyonunu düzenler.

Bacağa vuran fıtık ağrısı için yatar pozisyondayken bacakların altını bir yastıkla desteklemek de ağrıları hafifletecek ve vücudu rahatlatacaktır.

BEL FITIĞINI ÖNLEMENİN YOLLARI

Bel bölgesinde oluşan ağrıları ve bel fıtığını engellemek için gündelik hayatta bol bol hareket etmek gerekir. Hareketsiz bir yaşam omurgada disklerin kaymasına zemin hazırlar. Spor yapmak, omurgayı güçlendiren egzersizler gibi yollarla bel fıtığının önüne geçilebilir.

Vücut ağırlığına da son derece dikkat etmek gerekir. Fazla kilolar bel ve omurga sağlığı için ciddi riskler teşkil etmektedir.

 Çok ağır yük kaldırmamak, bu bir mecburiyetse de ağır bir şeyler kaldırırken son derece kontrollü olmak gerekir. Bel bölgesine uygulanan ani baskılar da bel fıtığına davetiye çıkarmaktadır.

 Bel ve bacak ağrıları nedeniyle hareket etmekte, yürümekte zorlanmaya başlayanlar ise 10 ila 15 gün arası zorunlu olmayan durumlarda ayağa kalkmamalı, oturur pozisyonda da olmamalı sadece yatarak istirahat etmelidir. Bele ve bacaklara verilen ağırlık azaldığında, disk kaymalarında da düzelmeler ve ağrılarda azalmalar görülür.

YORUM YAZ..

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR