Başkonsolos’un açıklamalarında değindiği meselelerin bir diğeri ise, Rus turistlerin otellerdeki yetersiz koşul ve hizmetlerden şikâyetçi olması.
‘ARTAN FİYATLARDAN ÖTÜRÜ RUSLAR DAHA MAKUL FİYATLI OTELLERİ TERCİH EDİYOR, ANCAK BEKLEDİKLERİ KALİTEDE BİR HİZMET GÖREMİYORLAR’
“Rus vatandaşlar, yıl içerisinde pek çok sebeple başkonsolosluğumuzu ziyaret ederler. Kimi zaman ise sorunlarına yardımcı olmamız mümkün olmuyor. Bunların en önemlisi ise, otellerin hizmet kalitesine dair bulundukları şikâyetler. Söz konusu şikâyetler çoğu zaman, turist ve turizm acentası arasında imzalanan sözleşmeden kaynaklanmakta. Özellikle son yıllarda bu şikâyetlerin arttığını gözlemliyoruz” diyen Rogoza şöyle devam etti: “Bunun nedeni ise muhtemelen artan fiyatlardan ötürü Rusların daha makul fiyatlı otellere yönelmesi ve neticesinde de bekledikleri kalitede bir hizmet görmemeleri.”
Anlattığına göre turistler, otelden umduklarını bulamadıkları takdirde anlaşmalı oldukları tur şirketine şikâyette bulunabilirler. Turistler söz konusu şikâyetlerini Rus tüketici hakları denetçisi Rospotrebnadzor ve turizm ajansı Rosturizm gibi devlet kurumlarına da iletebilirler. Ancak şikâyetlerinin, fotoğraf ya da video kaydı gibi kanıtlarla desteklenmesi bekleniyor.
Rogoza, “Başkonsolosluk olarak vatandaşlarımız bu tür sorunlarla karşı karşıya kaldıkları takdirde, tur şirketi ve otelle iletişime geçerek elimizden geleni yapmaya çalışıyoruz” dedi.
Son Dakika Ekonomi Haberleri için aşağı kaydırın.