35 Bin Yeni İhracatçı

TİM tarafından her yıl düzenlenen KOBİ İhracat Seferberliği Eğitim Programı'nın son ayağı Amasya'da online olarak gerçekleştirildi

19.02.2021-13:00 - (Son Güncelleme: 19.02.2021-13:27) 35 Bin Yeni İhracatçı

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) tarafından her yıl düzenlenen, Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmelerin(KOBİ) ihracata özendirilmesi, ihracat destekleri, pazarlama stratejisi, finansman risk analizi konuları hakkında bilgilendirilmesi amaçlanan konferansın ''KOBİ İhracat Seferberliği Eğitim Programları'' ayağı gerçekleştirildi. 

TİM tarafından verilen eğitimlerin son ayağı Amasya'ya online olarak gerçekleştirildi. Konferansta, katılımcılara nasıl ihracatçı olunacağı, ihracata ilişkin desteklerden nasıl yararlanılabileceği ve ihracatın finansmanına kadar birçok konuda bilgilendirme yapıldı. Büyük ilgi gören programın kapanış kısmına Amasya Valisi Mustafa Masatlı ve TİM Başkanı İsmail Gülle'de katıldı.

"İHRACAT POTANSİYELİ OLAN HER FİRMAYA ULAŞMAYI HEDEFLİYORUZ"

Etkinlikle dinleyicilere TİM KOBİ İhracat Seferberliği Programı hakkında bilgi veren TİM Başkanı İsmail Gülle, “İhracat hedeflerimize, yeni rekorlarla yürümeye devam ediyoruz. Bu hedeflere ancak ihracatı tabana yayarak ulaşabileceğimizi biliyoruz; bu amaçla birçok çalışma gerçekleştiriyoruz. Bugün, kapanışını gerçekleştirdiğimiz TİM KOBİ İhracat Seferberliği Amasya Eğitim Programı da bu çalışmalarımızın bir ürünü. İlk eğitim programımız üzerinden yaklaşık iki yıl geçti.  Son iki yılda ihracat ailesine, 35 bin 677 firma katıldı. TİM KOBİ İhracat Seferberliği eğitimleriyle Anadolu’nun dört bir köşesinde, ihracat potansiyeli olan her firmaya ulaşmayı hedefliyoruz. Son iki yılda, 10’u ülkemizde, biri Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde dijital platformda olmak üzere, 11 ‘KOBİ İhracat Seferberliği Eğitimi’ düzenledik; fiziki ve online olarak toplamda 1.120 kişiye eğitim verdik”

3 FARKLI HEDEF KİTLE BELİRLENDİ

TİM KOBİ İhracat Seferberliği Eğitim Programlarının 3 farklı hedef kitleyi kapsadığını belirtien Gülle,  "İlki hali hazırda kendi işletmesi olan ve ihracat faaliyetleri yapmak isteyen şirket temsilcileri, ikincisi sürekli ihracat artışı sağlamak isteyen firmalar, üçüncüsü genç girişimciler… Gerçekleştirdiğimiz eğitimimizde, alanında yetkin uzmanlarımız, ‘İhracatta Pazarlama Stratejileri, İhracat Destek Programları, Proje Hazırlama,  İhracatın Finansmanı, İhracat Kredileri, İhracata Yönelik Garanti Sigortası Uygulamaları’ gibi birçok konuda firmalarımıza ve girişimcilerimize, bilgi ve tecrübelerini aktardı."

"%60'IN ÜZERİNDE''

Kapanış konuşmasına Amasya ilinin yükselişte olan ihracat performasına da değinen TİM Başkanı İsmail Gülle, “Geçtiğimiz yıl, Amasyalı firmalarımız, ABD’ye 12,3 milyon dolar, Almanya’ya 6 milyon dolar, Rusya’ya 3,4 milyon dolar ihracat gerçekleştirdi. Yine Amasyalı ihracatçılarımızın Fas, Tunus, Cezayir gibi Kuzey Afrika ülkelerine de 2020’de, pandemiye rağmen ilk kez önemli tutarlarda ihracat gerçekleştirdiğini görüyoruz. İlimiz, 2020 yılında en çok ihracatı, 17,9 milyon dolarla hazır giyim sektöründe yaparken,  bu sektörü 5,8 milyon dolarla iklimlendirme ve 5,2 milyon dolarla elektrik-elektronik sektörleri takip etti. Bu üç sektörün ilimiz ihracatındaki payı, yüzde 60’ın üzerinde... Amasya’nın ürün bazında ihracatını analiz ettiğimizde, 187 farklı 6’lı GTİP kodlu üründe ihracata imza attığını görüyoruz. Bu ürünlerin 125’inde ülkemiz rekabet üstünlüğüne sahip. Amasya’nın 2020 yılında 1 milyon dolardan fazla ihracat yaptığı ve ülkemizin rekabet avantajına sahip olduğu ürünler ise; buğday unu, mermer ve traverten, demir/çelikten yemek pişirme cihazları, elektrikli fırın ve ocaklar, davlumbazlar, cam eşyalar.... Amasyalı firmalarımızın ihracatlarının ülkemiz ihracatındaki payı; şeker pancarı tohumunda yüzde 42, tek fazlı AC motorlarında yüzde 10, döşeme taşları ve karolarda yüzde 4,2,  aspiratörlü davlumbazlarda yüzde 3,5 şeklinde gerçekleşti” şeklinde konuştu.

"İHRACATLA YÜKSELEN TÜRKİYE'Yİ BİRLİKTE İNŞA EDECEĞİZ"

Konuşmasında Amasya'nın 2020 yılında en çok gerçekleştirdiği üç ihracat ürününün hazır dokuma eşyalar, demir/çelikten yemek pişirme cihazları ve davlumbazlar olduğunu bahseden Gülle, kentin tarım sektörlerinde de coğrafi işaretli ürünleriyle büyük potansiyel taşıdığını ve önümüzde ki dönem tarım ve gıdada da firmaların ihracata yöneleceğine inandıklarını belirten Gülle,  “ Amasya’da ihracatçı firma sayılarında da artış eğilimi dikkate değer. 2010’lu yılların başında, ortalama 25-30 firma her ay ihracat yaparken, 2020’de firma sayısı 63’e ulaştı. Bu firmaların 16’sı da pandemiye rağmen 2020’de ilk kez ihracat yaptı. Amasya TİM KOBİ İhracat Seferberliği Eğitimi Programımı’za katılım sağlayan yüzlerce firma temsilcisi ve girişimcinin de ihracata ilk adımını atacağına yürekten inanıyorum. İhracatın saha neferleri olarak bizler, ülkemiz ihracatçılarının ve girişimcilerinin yanında olmaya devam edeceğiz. İhracatla yükselen Türkiye’yi hep birlikte inşa edeceğiz” ifadelerini kullandı.

DNC Medya
DNC Medya
bilgi@haber365.com.tr
YORUM YAZ..

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Modal