2021 yılı araba piyasası için çok zor bir yıl oldu. Dünya genelinde artan enflasyon ve ikinci el piyasasındaki fiyatların yükselişi, tüketiciyi dara yoktu. Türkiye'de döviz kuru sonrası stokçular, kıyasçılarla birlikte ikinci el piyasasında fiyatlar arşa çıktı. Sıfır araç piyasasını da çip krizi ciddi bir şekilde etkiledi.
Koronavirüs ile birlikte dünya yeni bir tedarik krizine uyandı: çip krizi. Tayvan'daki kuraklık, ABD - Çin ticaret savaşları, karantina sebebiyle fabrikaların kapatılması sonucu çip krizi oluştu. Arz dursa da evinde yaşayan tüketici araba talebine devam etti. Böylece arz talep dengesi kaydı.
Gelen son bilgilere göre çip krizi 2022 yılında da devam edecek. Intel'in CEO'su, tedarik krizinin 2023 yılında biteceğini ön görüyor.
Tedarik zincirindeki sıkıntılar sonucunda birçok otomobil firması fabrikalarını geçici süreyle kapatıyor. Dünyanın en büyük otomobil markalarından olan Toyota, geçtiğimiz ay 2 defa fabrikalarını kapattı. Ford, Renault, Mercedes ve daha nice firma bir yıl içerisinde çip olmadığı gerekçesiyle en az iki haftalık süreyle bazı fabrikalarını kapatma kararına gitti.
Makyaj operasyonu geçiren Audi'nin amiral gemilerinden A8, bu yıl satışa sunulacak.
Toplam üretilen beygir gücü 476 olan iki motorlu araç, 2022'de satışa sunulacak.
2022'de Türkiye'ye gelmesi beklenen araçlardan bir diğeri
2022 versiyonuyla geliyor.
En çok beklenen araçlardan biri olan C5 X, 2022 sürümüyle geliyor.