Çip krizi ve ikinci el araba piyasasındaki hareketlilik sonrası sıfır araç piyasasında durgunluk oluşmuştu. Yeni yılla birlikte dev araba markaları bu durgunluğu silmek için adım atıyor.
2021 yılı araba piyasası için çok zor bir yıl oldu. Dünya genelinde artan enflasyon ve ikinci el piyasasındaki fiyatların yükselişi, tüketiciyi dara yoktu. Türkiye'de döviz kuru sonrası stokçular, kıyasçılarla birlikte ikinci el piyasasında fiyatlar arşa çıktı. Sıfır araç piyasasını da çip krizi ciddi bir şekilde etkiledi.
ÇİP KRİZİ 2022 YILINDA DA DEVAM EDECEK
Koronavirüs ile birlikte dünya yeni bir tedarik krizine uyandı: çip krizi. Tayvan'daki kuraklık, ABD - Çin ticaret savaşları, karantina sebebiyle fabrikaların kapatılması sonucu çip krizi oluştu. Arz dursa da evinde yaşayan tüketici araba talebine devam etti. Böylece arz talep dengesi kaydı.
Gelen son bilgilere göre çip krizi 2022 yılında da devam edecek. Intel'in CEO'su, tedarik krizinin 2023 yılında biteceğini ön görüyor.
FABRİKALAR KAPATILIYOR
Tedarik zincirindeki sıkıntılar sonucunda birçok otomobil firması fabrikalarını geçici süreyle kapatıyor. Dünyanın en büyük otomobil markalarından olan Toyota, geçtiğimiz ay 2 defa fabrikalarını kapattı. Ford, Renault, Mercedes ve daha nice firma bir yıl içerisinde çip olmadığı gerekçesiyle en az iki haftalık süreyle bazı fabrikalarını kapatma kararına gitti.