Hareketsiz yaşam, uzun saatler bilgisayar başında oturma, vücudumuzdaki kasları ve sinirleri etkiliyor. Bunlara stres ve yanlış oturma stili de eklenince ağrılar dayanılmaz bir hal alıyor. Egzersiz, masaj ve ilaç tedavisi bir nebze işe yarasa da asıl çözüm beslenmeden geçiyor. 

BİBERİYE

Adet krampları, kas spazmlarını rahatlatan biberiye, suda seyreltilerek duşta da kullanılabiliyor. Eklemlere biberiye yağı ile yapılan masaj, ağrıları dindiriyor. 

ARNAVUT BİBERİ

Evde genellikle yemek tariflerinde kullanılan arnavut biberi, aynı zamanda kas kramplarının neden olduğu ağrılarına etkili bir çözüm olmaktadır.

KEKİK

Ferah kokusu ile yemeklerin vazgeçilmezi kekik, ağrı kesici özelliğiyle de biliniyor. Doktorlar, evde ağrı kesici yoksa, kekik yağından romatizmal ağrılar için rahatlıkla uygulanabileceğini söylüyor.

D VİTAMİNİ

Düzenli kas ağrısı ya da spazmları olan kişilerde D vitamini eksikliği olabileceğini belirten uzmanlar, yumurta, balık ve güçlendirilmiş süt gibi gıdaların tüketilmesi gerektiğine dikkat çekiyor. 

NANE

Kas gevşetici bitkilerin başında gelen nane, özellikle bacak, sırt, kas ağrısı ve baş ağrısı tedavisinde etkili oluyor. 

YABAN MERSİNİ

Kaslarınızı gevşetecek başka bir atıştırmalık olan yaban mersini, egzersiz öncesi veya sonrası tüketiminde kas hasarında oluşacak iyileşmeyi hızlandırıyor. 

PAPATYA

Rahatlatıcı özelliğiyle bilinen papatya, kas ağrılarında en sık kullanılan tedavi yöntemlerinin başında geliyor. Sıcacık bir papatya çayı, gergin kaslarınızı gevşetiyor. 

LAVANTA

Lavanta yağı, en etkili doğal kas gevşeticilerden biri olarak biliniyor.