21.01.2020-10:08 (Son Güncelleme:20.10.2021-00:22)


1

Zihin sağlığımız, düşünme, hissetme, hareket etme ve tepki verme şeklimizi etkiler. Sağlıklı bir zihne sahip değilsek, duygusal, sosyal ve psikolojik düzeyde doğru hareket edemeyiz. Zihin sağlığını korumak ve güçlendirmek için 4 basit alışkanlığı liste haline getirdik. Bu basit 4 kuralı hayatınızın bir parçası haline getirirseniz, zihniniz daha çok güçlenecek.



2

Elektronik Cihazlarla Fazla Haşır Neşir Olmayın

Elektronik Cihazlarla Fazla Haşır Neşir Olmayın

Teknolojinin, özellikle de akıllı telefonların sürekli kullanımı, anın içerisinde kalıp orada yaşamamızı engel oluyor. Ayrıca elektronik cihazlar görme problemlerine, stres, uykusuzluk, depresyon ve kaygı gibi sağlık sorunlarına yol açar.



3

Mutlaka Kahvaltı Yapın

Mutlaka Kahvaltı Yapın

Mutluluğun kahvaltıyla bir ilgisi olmalı, demiş şair. Birçok kişi günün en önemli öğünü olan kahvaltıyı yapmazlar. Aslında kahvaltı yapmak insan sağlığı için oldukça önemlidir. Çünkü bu öğünün atlanması kan şekerinin düşmesine ve organların nereden şeker alacaklarını bilmeyerek tehlike altına girmesine neden olur. Daha sonra, gün boyunca düşük bir enerjiye sahip olursunuz.



4

Sigaradan Uzaklaşın

Sigaradan Uzaklaşın

Yapılan araştırmalar, ruh hali veya bağımlılık sorunları ile mücadele eden insanların sigarayı güvenle bırakabileceğini ve dahası, bu alışkanlığı bırakmanın zihinsel sağlık ile ilişkili olduğunu göstermiştir.



5

Düzenli Uyku

Düzenli Uyku

Vücudunuz düzenli uyumadan yenilenemez. Yeteri kadar uyumazsanız ve bu bir alışkanlık haline geldiğinde, bilişsel süreçleriniz önemli ölçüde etkilenir. Uyku eksikliği, zihninizle ilişkili diğer sorunların yanı sıra stres, depresyon, huysuzluğa ve uzun vadede felçlere yol açabilir. Zihinsel sağlığınızı korumak için ortalama 8 saat uyumanız gerektiğini unutmayın.