Yüksek Tansiyonun Sebebi Korku ve Kaygılarınız Olabilir

Yüksek tansiyon son dönemlerin en çok artan rahatsızlıkları arasında yer alamaya başladı. İçerisinde bulunduğumuz dönemden kaynaklı meydana gelen korku ve kaygılar yüksek tansiyona neden olabilir?

20.04.2021-17:43 - (Son Güncelleme: 20.04.2021-17:43)Yüksek Tansiyonun Sebebi Korku ve Kaygılarınız Olabilir

Kaygı, endişe ve korku halinin yüksek tansiyona neden olduğu uzman tarafından belirtilen bir durum. Özellikle kovid-19 salgının hayatımıza girmesi korku ve panik halini daha da artırdı.

Psikiyatri Uzmanı Dr. Öğretim Üyesi Dilek Sarıkaya, korku ve kaygıların neden olduğu rahatsızlıklar hakkında önemli bilgiler ile psikolojik sağlamlığın sağlanabilmesi için tavsiyelerde bulundu.

YÜKSEK TANSİYON GÖRÜLEBİLİR

Özellikle kan basıncında yükselme ve buna bağlı yüksek tansiyon gibi şikayetler görülebilir. Diyabet hastası olan birinde kan şekerinin yükselmesine, sık sık bununla ilgili problemler yaşanmasına yol açabilir. Tanımlanamayan birtakım ağrı, uyuşma, karıncalanma gibi bedensel sorunlara, özellikle önemli ve ciddi düzeyde baş ağrılarına yol açabilir. Bu nedenle ne olduğu tam olarak anlaşılamayan birtakım fiziksel belirtiler olduğu durumda da ilgili branş hekiminde muayene olduktan sonra, örneğin baş dönmesi ve baş ağrısı gibi nörolojik belirtiler varsa ve açıklayacak herhangi bir nörolojik bozukluk saptanmadığında bunun bir psikolojik sebebe bağlı olabileceği düşünülerek mutlaka bir ruh sağlığı ve hastalıkları uzmanından destek alınmasını tavsiye ediyoruz.

Korku ve kaygılarımız özellikle çok belirgin kaçınma davranışlarına yol açıyorsa, bu kaçınma davranışları da bizim hayat kalitemizi önemli düzeyde etkiliyorsa, sosyal ve aile ilişkilerimizi sürdürmemizi, iş hayatımızı sürdürmemizi önemli düzeyde etkiliyorsa mutlaka bir ruh sağlığı ve hastalıkları uzmanından destek alınmasını öneriyoruz.

PSİKOLOJİK DAYANIKLIKLAR DEĞİŞİYOR

Psikolojik durumların tansiyon için oldukça önemli olduğunu belirten Psikiyatri Uzmanı Dr. Öğretim Üyesi Dilek Sarıkaya, şöyle devam etti:

‘Burada özellikle psikolojik sağlamlığı ya da dayanıklılığı yüksek olan bireylerin travmatik yaşantılardan daha düşük oranda etkilendiği ya da travmanın etkilerinin daha düşük oranda travma sonrası stres bozukluğu ya da depresyona yol açtığı söyleniyor. Psikolojik dayanıklılık, yapılan araştırmalarla da geliştirilebilen ve daha yüksek oranda bir dayanıklılığın sağlanması mümkün olabilen bir durum olarak tanımlanıyor.’

SAĞLAM PSİKOLOJİ İÇİN NE YAPILMALI

Psikolojiyi güçlendirmek için önerilerde bulunan Sarıkaya, şöyle söyledi:

‘Öncelikle düzenli egzersiz yapmak hem kaygıyı azalttığı hem kişinin başa çıkabilme becerilerini geliştirdiği için önerdiğimiz önemli etkinliklerden biri. Sosyal aktiviteleri artırmak, sosyal destek sistemlerimizi geliştirmek, aile, arkadaş, iş ilişkilerinde olumlu ilişkiler geliştirmek, kendimize zaman ayırmak, ihtiyaçlarımızı gözetmek, yorulduğumuzu ve tükendiğimizi hissettiğimiz zamanlarda biraz durup yavaşlamak ve neye ihtiyaç duyduğumuza kulak vermek, bu ihtiyacımıza yönelik dinlenmek, biraz yavaşlamak, kısa süreli molalar vermek psikolojik dayanıklılığı artırmak için tavsiye ettiğimiz metotlardır.’

YORUM YAZ..

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Modal