Yalnızlık Korkusundan Nasıl Kurtulursunuz?

Bazı zamanlarda herkes gibi bizde yalnız kalmak isteyebiliriz ama yalnız kalmayı tercih etmekle yalnız hissetmek aynı duygular değildir. Peki, yalnızlık korkusu yaşayanlarda gözlemlenen durumlar nelerdir?

07.03.2020-16:53 - (Son Güncelleme: 16.10.2021-13:55)

Çoğumuzun, iç huzurumuzu ve buna ek olarak zihinsel rahatlığımızı besleyebileceğimiz değerli bir hediye olarak kabul etmiş olduğumuz yalnızlık, oldukça ciddi bir endişe kaynağından ibarettir. Yalnızlık korkusu olarak ifade edilen bu durum, kişinin yaşam kalitesini de ciddi bir oranda olumsuz etkiler.

ERKEKTE VE KADINDA YALNIZ KALMA KORKUSU

Genellikle yalnızlık korkusu genetik olabilir ya da çocukken yaşanmış travmalar sonucu da ortaya çıkabilmektedir. Bir yakını kaybetmiş olmak, ağır bir hastalık geçirmiş olmak veya boşanmış bir ailenin çocuğu olmak yalnızlık korkusunun yaşanmasına neden olabilir. Bunun sonucunda da ortaya kronik bir yalnızlık çıkar.

YALNIZLIK KORKUSU YAŞAYANLARDA GÖZLEMLENEN DURUMLAR NELERDİR?

Yalnızlık korkusu beraberinde kopma korkusu da getirirken bu korku insana yanlış şeyler yaptırabilir. Mesela yanlış kişilerle arkadaşlık kurma, onların her istediklerini yapma gibi hareketlerde bulunabilirler. Yalnızlık korkusundan mustarip kişiler depresyon, panik atak, strese bağlı farklı hastalıklar, alkol ve madde kullanımı gibi şeyler ile karşı karşıya kalabilirler.

YALNIZLIK KORKUSU NASIL YENERSİNİZ?

İnsanları gerek fiziksel gerekse de ruhsal biçimde etkileyen yalnızlık korkusu ve endişesinin üstesinden gelebilmek için öncelikli olarak kişilerin farklı gruplar ile iletişimde olması gerekmektedir. Bu gruplar içerisinde sosyallikleri sürdürülebilecek ve farklı olumlu aktiviteler içerisinde bulunulacaktır. Kusurların üzerinde yoğunlaşmak, sorunların giderilmesini sağlamayacaktır. Bunun yerine yapılacak şey kendine güvenmektir. Eğer ki yalnızlık korkusunun getirdiği durumlar kişiyi aşırı zorluyorsa, mutlaka profesyonel yardım alması gerekecektir.

YALNIZLIĞINIZI KABULLENİN

Tek başınıza olduğunuz zamanlarda, kendinizi dışlanmış hissetmeden, duruma yavaş bir şekilde konsantre olmaya odaklanın ve bu durumdan kurtulmaya çalışmadan önce korkularınızı nazik bir şekilde kabul edin. Yalnızlığınızdan, hobilerinizi yaparak, kendinizi geliştirerek, yeteneklerinizi keşfederek ve ek olarak yeni beceriler edinerek bu durumdan sonuna kadar da zevk almaya çalışın. 

Evde yapılacaklar liste oluşturup bu listeyi renklendirerek, psikolojiniz için doğru dengeyi oluşturmaya çalışın.

KORKULARINIZLA YÜZLEŞİN

Korkularınızla yüzleşmeniz, söz konusu olumsuz hislerinizin altında yatan gerçek nedenlere dair daha derin düşünmenize yardımcı olacaktır.

Kararlı davrandığınız takdirde ve korkunuzun üzerine gittiğiniz zaman yalnızlık nedeniyle hissetmiş olduğunuz kaygılarınız zamanla dağılacaktır. İlk başlarda gergin hissetseniz de rahatsız edici birtakım denemenin ardından, bu, kendinize yalnız zaman geçirebiliyor olduğunuzu ispatlamanın harika bir yolu biçimine gelecektir. 


Yalnız kalma süreniz ne kadar uzun olursa, hissedeceğiniz kaygı da o oranda büyük olur. Şarkı söylemek, şiir okumak gibi hafızanızı korkunuz haricinde daha farklı şeyler ile meşgul etmeye yardımcı seçeneklerden yararlanın ve 'bu duygu geçecek, tüm bunların üstesinden geleceğim' ifadelerine benzeyen cesaret verici sözleri kendinizi cesaretlendirmeye çalışın.

DIŞARI ÇIKIN VE YENİ İNSANLAR İLE TANIŞIN

Hayata can sıkıntısı ve hüzün duygusu içerisinde devam etmek yerine fırsat buldukça dışarı çıkıp, insanlar ile iletişim kurmaya çabalayın. Sosyal çevrenizi genişletmek adına spor salonuna gidebilir, kendinizi kişisel olarak daha verimli biri haline getirebilecek kurslara yazılabilir, yeni insanlarla da tanışabileceğiniz atölye benzeri çalışmalara katılabilirsiniz.

İHTİYACI OLANLARA YARDIM ETMEYE ÇALIŞIN

Bir insana yardım ederken başka insanların sıkıntılarını çözmeye çalışırken, bireysel dertlerimizi unuttuğumuz için kendimize yardım etmenin en etkili yollarından birisi olarak düşünülebilir. Yalnızlıkla büyük bir mücadele ederken, ihtiyaç sahibi olan insanlara ulaşın ve onlara gereken desteği temin edin. Bunun getireceği yardım ile kurmuş olduğunuz yeni sosyal bağlar desteği ile hayatlarına dokunmuş olduğunuz insanlar da ihtiyacınız olduğunda aynı şekilde sizin de yanınızda olmak isteyeceklerdir.

KENDİNİZİ YARATIN

Yalnız olduğunuz zamanlarda, yaşamış olduğunuz can sıkıntısının ruhunuzu boğmasına izin vermemeye çabalayın. Hoşlandığınız bir aktiviteyi yapmak için kendinizi evde kalmaya zorlayarak, ilgi alanlarınızı, isteklerinizi, yeteneklerinizi, tutkularınızı, arzularınızı ve hayallerinizi keşfetmeye yönelik çalışmalarda bulunun.

Yeni bir spor dalı ile uğraşmak, yeni bir hobi edinmek, el becerilerinizi geliştirmek gibi alışmış olduğunuz rutinin haricinde eğlenceli seçeneklere yönelin. Hakkında hiçbir şey bilmediğiniz konulara yönelik araştırmalarda bulunun. Sizi geliştirebilecek şekilde yeni bir dil öğrenin ya da normalde pek tercih etmediğiniz farklı bir müzik türünü deneyimleyin.

YORUM YAZ..

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Modal