1

Sağlıklı beslenme ve rahat bir uyku çekmek için uyumadan evvel tüketilen yiyeceklere ve içeceklere dikkat...



2

Muz: Serotonin ve melatonin hormonlarının salınımlarını çoğaltmasının yanı sıra içerdiği magnezyum ve potasyum ile kaslarımızın gevşeyip, rahatlamasını sağlar.



3

Süt: Özellikle kaliteli protein içeriği ve triptofan aminoasidinden zengin olması uyumaya destek olmaktadır. Uyumadan evvel ılık içilen sütün triptofan içeriği daha yüksek olacağından sizi hızla uykuya dalma pozisyonuna geçirebilecektir.



4

Ahududu: Çok nadir bir dönemde tazesini yakalayabildiğimiz ahududuyu taze veya dondurulmuş olarak yiyebilirsiniz. Akşam yatmadan evvel 1 kase ahududu sizi yatıştıracak ve uykuya geçişini sağlayacaktır.



5

Yulaf: Kaliteli bir uyku için mühim olan kalsiyum ve magnezyum mineralini içeren yulaf, aynı zamanda içerdiği melatonin hormonu vesilesiyle kaliteli bir uyku ile vücudun yenilenmesini sağlayacaktır.



6

Ceviz: Doğal melatonin kaynağı olan ceviz yine uyku için size destek olabilir. Akşam yemeğinden sonra 1 çay bardağı kadar yemek yeterli olacaktır.